کد خبر: ۱۳۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
به دلیل افزایش آلودگی هوا آسم و آلرژی به خصوص در کشورهای جهان سوم رو به افزایش است در ایران حدود 12 درصد علایم آسم در بین مردم جامعه شایع و این میزان در کودکان بیش از 12 درصد است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در بیشتر کلانشهرها گفت: شیوع آسم و آلرژی در کشور رو به افزایش بوده و بیمه‌ها داروهای استنشاقی و تست‌های تشخیصی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی معین رییس انجمن آسم و‌ آلرژی ایران در نشست خبری سومین همایش بین‌المللی بیماری‌های آسم و آلرژی در مرکز طبی کودکان گفت: به دلیل افزایش آلودگی هوا آسم و آلرژی به خصوص در کشورهای جهان سوم رو به افزایش است در ایران حدود 12 درصد علایم آسم در بین مردم جامعه شایع و این میزان در کودکان بیش از 12 درصد است. در تهران بر اساس مطالعه‌ای مشخص شد که یک سوم کودکان یا به طور دقیق 35.4 درصد آنها مشکلات تنفسی دارند که یک زنگ خطر و هشدار برای این شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: 20 کلانشهر کشور با مشکلات آلودگی هوا روبرو هستند به همین دلیل شیوع بیماری‌های آسم و آلرژی در کشور رو به افزایش بوده و به همین منظور باید تدابیری اندیشیده شود.

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی علوم پزشکی تهران با اشاره به آلرژی و شیوع آن در کشور عنوان کرد: در بیشتر جوامع به دلیل تغییرات آب و هوایی کره زمین و آلودگی‌های صنعتی آلرژی‌ها افزایش پیدا کرده و 50 درصد افراد جامعه به یکی از انواع آلرژی‌ مانند آلرژی غذایی، پوستی، دارویی و حتی نوع  کشنده آن به نام آنافلکسی مبتلا می‌شوند.

معین با بیان اینکه بیشتر داروهای استنشاقی و تست‌های آسم و آلرژی تحت پوشش بیمه نیستند گفت: ‌هزینه درمان آسم و آلرژی سالانه ده‌ها میلیارد به کشور تحمیل می‌شود بر اساس مطالعه‌ای در حدود هفت سال پیش این هزینه برای خانواده یک بیمار مبتلا به این بیماری 1.5 میلیون تومان بود که با توجه به رشد تورم و هزینه‌ها این هزینه چند برابر شده است.

رئیس انجمن آسم و‌ آلرژی ایران افزود: بیماران به هیچ وجه در بیماری آلرژی نباید خوددرمانی کنند و به علائم این بیماری مانند مشکلات گوش میانی، کاهش شنوایی، سوزش حلق، خارش و ترشح، درگیر شدن سینوزیت‌ها و ابتلا به سینوزیت آلرژی و عفونی توجه ویژه‌‌ای داشته باشند، آلرژی بینی مشکلات خواب و تمرکز را به همراه دارد که در نتیجه خوددرمانی دستگاه تنفسی تحتانی دچار اختلال شده و بیماری از آسم به آلرژی تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: سرفه، خس خس و تنگی نفس از علائم ابتدایی آسم بوده که در صورت مراجعه به موقع بیمار می‌توان بیماری را به خوبی کنترل و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

معین با بیان اینکه بیماری‌های آسم و آلرژی دامنه گسترده‌ای داشته و موجب ابتلا به بیماری‌های دیگر می‌شود،‌ گفت: توجه به آسم و آلرژی از اهمیت خاصی برخوردار بوده زیرا درمان به موقع آن از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند زیرا این بیماری به دلیل ضعف سیستم ایمنی موجب بروز سکته قلبی نیز می‌شود.

رئیس انجمن آسم و‌ آلرژی ایران با اشاره به درمان بیماری‌های نقص ایمنی اولیه با سلول‌های بنیادی گفت: بسیاری بیماری نقص ایمنی مادرزادی با استفاده از سلول‌های بنیادی قابل درمان است که اکنون این درمان‌ها در بیمارستان شریعتی و مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و ‌آلرژی، مرکز طبی کودکان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های نقص ایمنی در فرم‌های غیروابسته به جنس در ایران شایع‌تر است گفت: د‌ر استانی مانند خوزستان به دلیل بیشتر بودن ازدواج‌های فامیلی نقص ایمنی مادرزادی (CGD) بیش از سایر استان‌ها دیده می‌شود.

رییس سومین همایش بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی، شعار اصلی همایش را پیش به سوی رویکرد بین رشته‌ای اعلام کرد و گفت: رشته ایمونولوژی ارتباط تنگاتنگی با همه رشته‌های پزشکی دارد.

وی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و پنل‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های جانبی این همایش اعلام کرد و گفت: حدود 20 کارگاه آموزشی و پنل تخصصی در زمینه تشخیص بیماری‌های نقص ایمنی قبل از تولد، مشاوره ژنتیک و مسائل اخلاقی و حقوقی جهت مجوز سقط جنین با حضور ایمونولوژیست‌ها، متخصصان ژنتیک، اخلاق پزشکی و زنان در این همایش برگزار می شود و 15 شخصیت برجسته علمی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز در آن حضور دارند.

رییس انجمن آسم و آلرژی کشور درباره کتاب جامع آسم که در این همایش رونمایی می شود، گفت: کتاب آسم تنها کتاب تالیف شده کشور است که 67 مولف در تدوین آن مشارکت داشته‌اند.
برچسب ها: آسم ، آلرژی ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: