کد خبر: ۱۳۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 23
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، طرح تحول نظام سلامت را فرصتی طلایی برای سلامت ایرانیان خواند.

شفا آنلاین:مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، طرح تحول نظام سلامت را فرصتی طلایی برای سلامت ایرانیان خواند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمداسماعیل مطلق در کارگاه دو روزه ارتقای سلامت و فعالیت بدنی دانش آموزان و نوجوانان در یزد اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و ارائه خدمات فعال بهداشتی به ۱۱ میلیون سکنه حاشیه نشین کشور را فرصتی طلایی به منظور ارتقای سلامت ایرانیان عنوان کرد.

وی افزود: کاهش مرگ و میر نوزادان، کودکان، مادران باردار و افراد ۳۰ تا ۷۰ سال، ارتقای امید به زندگی در کشور و افزایش سواد سلامت از طریق خودمراقبتی از مهم‌ترین سیاست های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس است که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هدف ما در برنامه ششم توسعه ارتقای امید به زندگی کیفی در کنار امید به زندگی کمی است و طبق برنامه ششم توسعه، میانگین امید به زندگی در زنان ۷۶ سال و در مردان ۷۴ سال پیش بینی شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، مطلق با اشاره به نقش سفیران سلامت دانش آموزی گفت: سفیران سلامت دانش آموزی به منظور ارتقای سطح سلامت دانش آموزان در مدارس مروج سلامت فعالیت می‌کنند و نقش کارشناسان سلامت جوانان و مدارس در جهت دهی مطلوب به فعالیت‌های سفیران سلامت دانش آموزی امری خطیر و مهم است.

برچسب ها: سلامت ، توسعه ، کودکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: