کد خبر: ۱۳۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 22
در پرونده بابک زنجانی حکم اعدام دو نفر نقض شده و طبق نظر دیوان عالی کشور پرونده باید به شعبه هم عرض می رفت که البته پرونده آن دو نفر به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

شفا آنلاین:سخنگوی قوه قضائیه گفت: رای دیوان عالی مبنی بر تایید حکم اعدام بابک زنجانی به وی ابلاغ و پرونده نقض شده دو متهم دیگر در دیوان عالی، به شعبه هم عرض ارجاع شد.

به گزارش شفا آنلاین،غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در یکصد و هفتمین نشست خبری خود افزود: در پرونده بابک زنجانی حکم اعدام دو نفر نقض شده و طبق نظر دیوان عالی کشور پرونده باید به شعبه هم عرض می رفت که البته پرونده آن دو نفر به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه تحقیقات مجدد از این دو نفر آغاز شده است، اظهار کرد: بازپرس در صورت نیاز می تواند از بابک زنجانی هم سوال کند.
وی درباره دستگیری یک نفر متهم پرونده نفتی، گفت: یک نفر دیگر هم در ارتباط با این پرونده دستگیر و به ایران برگردانده شد که طبیعتا او و دیگر متهمان دیگری که قرار برای آنها صادر شده است،‌پس از تکمیل پرونده به دادگاه می روند.

**تسلیت بخاطر حادثه پلاسکو
محسنی اژه ای در بخش نخست صحبت هایش با تسلیت حادثه بسیار تلخ آتش گرفتن و فروریختن ساختمان تجاری پلاسکو و جان باختن تعدادی از آتش نشانان و مردم، برای جان باختگان علو درجات، برای بازماندگان صبر و اجر و برای مجروحان و مصدومان حادثه شفای عاجل را از خداوند مسالت کرد.
وی در این رابطه گفت: ان اشالله این حادثه عبرتی برای همه باشد تا در مسائلی مشابه در آینده خدایی نکرده چنین اتفاقی نیفتد.

** پرونده معروف ریخته گران با 45 متهم به دادگاه رفت
سخنگوی قوه قضائیه در ادامه به پرونده ریخته گران اشاره کرد و گفت: پرونده معروف ریخته گران با 45 متهم به دادگاه رفته و دادگاه هم مشغول مطالعه این پرونده است.
وی این پرونده را با ضمائم 160 جلد عنوان کرد و افزود: مطالعه اینها و رسیدگی به 45 متهم کار آسانی نیست و از دادگاه خواستیم با دقت کافی به این پرونده رسیدگی کند.
به گفته وی، پرونده ریخته گران در شعبه 15 دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.

** بازداشت چهار قاضی، چند کارمند متخلف و سه وکیل به دلیل مسائل مالی
سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه در دو هفته گذشته اعلام کرده ام به دنبال برخورد با هر نوع فساد هستیم، اظهار کرد: ظرف هفته گذشته و یک هفته پیش تر، پنج قاضی را تحت تعقیب قرار داده که چهار نفر از آنان به همراه چند کارمند متخلف بازداشت شده اند.
وی اضافه کرد: سه وکیل متهم که با دادیارها همدستی می کردند نیز بازداشت هستند و پرونده این افراد در حال رسیدگی است.
محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: به قضات رسیدگی کننده به این پرونده ها توصیه می کنم در مورد این افراد هیچگونه تخفیف و اغماضی قائل نشوند چون فرق نمی کند طرف پرونده قاضی باشد یا وکیل.
وی درباره جزئیات این پرونده اظهار کرد: اجمالا موضوع مسائل مالی است و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی در تهران قرار دارد و بعد از صدور حکم موارد را اعلام خواهم کرد.

** مدیرعامل سابق بانک ملت همچنان بازداشت است
محسنی اژه ای با بیان اینکه تحقیقات مقدماتی پرونده بانک ملت رو به اتمام است، گفت: پرونده در صورت منتفی شدن اختلاف صدور کیفرخواست شده و به دادگاه می رود.
وی اضافه کرد: این پرونده چهار بازداشتی دارد و مدیرعامل سابق بانک ملت همچنان بازداشت است.
وی درباره پرونده ارزی گفت که 19 نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شدند که 10 نفر با قید وثیقه آزاد شدند و 9 نفر همچنان بازداشت هستند.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: 220 خانواده جانباختگان منا و همچنین 11 جانباز این حادثه به دادگستری شکایت کردند و شکایت ان ها در حال رسیدگی است.

** پرونده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه
محسنی اژه ای گفت: در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه هر چه جلوتر می رویم تخلفات بسیار گسترده تر می شود، دولت و بانک مرکزی باید آسیب شناسی جدی کند که چرا این اتفاق افتاده و چه تمهیداتی انجام دهند که اتفاقات مشابه نیفتد.
وی افزود: در این پرونده یک هزار میلیارد تومان در اختیار تعداد معدودی از افراد قرار گرفته و بدون تضمینی برای وصول ،برخلاف قوانین بانکی و تجاری این مبالغ را گرفتند و مصرف کردند.
محسنی اژه ای با اشاره به سایر تخلفات این صندوق، گفت: تعیین مدیرعامل بر اساس قانون نبوده و در مدت 10 سال 13 سرپرست و مدیرعامل عوض شده که این خود یک آسیب است.
وی ادامه داد: سرمایه افراد صاحب سهام مطابق با قانون صورت نگرفته و در میزان تسهیلات هم تخلفات انجام شده است.
محسنی اژه ای در مورد چگونگی پرداخت تسهیلات این صندوق نیز گفت: برای پرداخت تسهیلات تضمین مناسب نگرفتند و در مورد شرکت های وام گیرنده نیز اعتبار سنجی صورت نگرفته است و همچنین تسهیلات در موارد غیر آنچه در قرارداد آمده هزینه شده است.
وی تاکید کرد: دولت و بانک مرکزی باید بررسی کند که آیا اشکال در قانون وجود دارد یا در اجرا و عدم نظارت است و قوه قضائیه آمادگی کامل دارد تا همکاری لازم را انجام دهد.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: یک نفر از بدهکاران بانکی نیز که بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان به قول خودش معوقه بانکی دارد، در حال تحقیقات از وی هستیم و در تحقیقات اولیه مشخص شد وی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان معوقه بانکی دارد بنابراین دولت و بانک مرکزی در این موارد باید اقدام جدی کند و قوه قضائیه نیز باید جدی و قاطع برخورد کند.

**پنج سال حبس قطعی برای نازنین زاغری
محسنی اژه ای در مورد برخی از احکام متهمان مسائل امنیتی نیز گفت: نازنین زاغری حکم پنج سال حبس قطعی ، فرهاد عبد صالح محکوم به حبس و در دادگاه تجدید نظر تخفیف گرفت که منجر به پنج سال حکم قطعی وی شد.
وی افزود: فواد صادقی و علی غزالی حکم حبس آن ها قطعی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: