کد خبر: ۱۳۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 20
هیپوکامپوس بخشی از مغز است که حافظه را اداره می‌کند، اما در کنترل سیستم لیمبیک نیز نقش کلیدی دارد. سیستم لیمبیک تنظیم واکنش‌های احساسی ما را بر عهده دارد.
شفا آنلاین>اجتماعی>محققان راهکار جدید بالقوه ای را برای مقابله با اضطراب یافتند. آنها با آزمایش روی موش‌ها، مولکولی را شناسایی کردند که موجب کاهش اضطراب می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، در تحقیقات دانشگاه آکادمی آبو واقع در فنلاند با همکاری انستیتوی پیری آمریکا مشخص شد پروتئینی موسوم به JNK مانع شکل‌گیری نورون‌های جدید هیپوکامپوس می‌شود.
هیپوکامپوس بخشی از مغز است که حافظه را اداره می‌کند، اما در کنترل سیستم لیمبیک نیز نقش کلیدی دارد. سیستم لیمبیک تنظیم واکنش‌های احساسی ما را بر عهده دارد. محققان معتقدند شکل‌گیری نورون‌های جدید این قسمت از مغز در کاهش میزان اضطراب موثر است و هنگامی که فرآیند تشکیل نورون‌ها مختل می‌شود، قدرت تفکر کاهش یافته و حالت اضطراب و به تبع آن افسردگی ایجاد می‌شود.
محققان نوعی ویروس لوسمی تولید کردند که معمولا موجب بروز سرطان در موش‌ها می‌شود، سپس با استفاده از این ویروس توانستند پروتئین JKN‌ را به دست آورند. پس از انتقال این پروتئین به بدن موش‌ها، مجموعه‌ای از آزمایشات را به منظور بررسی واکنش آن‌ها نسبت به این پروتئین انجام دادند. نتایج این تحقیقات راهگشای تولید داروهای موثر برای درمان اضطراب و افسردگی است.
برچسب ها: لوسمی ، افسردگی ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: