کد خبر: ۱۳۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 19
سلامت پا و به ویژه کف پا یکی از مهم ترین ارکان سلامت عمومی بدن است که اغلب نادیده گرفته می شود.
شفا آنلاین:سلامت پاها به عنوان ستون بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. تحقیقات نشان می دهد که آرتروز زانو نتیجه مستقیم استفاده از کفش پاشنه بلند است.
 
به گزارش شفا آنلاین،محقق طب سنتی در مورد ارتباط پا با قلب گفت: سلامت پا و به ویژه کف پا یکی از مهم ترین ارکان سلامت عمومی بدن است که اغلب نادیده گرفته می شود.
​منیره مومنی افزود: نتیجه یک تحقیق نشان می دهد حدود سه چهارم افراد در طول زندگی خود یک مشکل جدی مرتبط با پا را تجربه می کنند که به راحتی قابل پیشگیری بوده است.
وی افزود: روزانه به طور متوسط  فشاری معادل چندصد تن بر اثر راه رفتن به پاها وارد می شود. این موضوع به وضوح گویای اهمیت این عضو از بدن است.
مومنی بیان داشت: یک چهارم از استخوان های بدن؛ یعنی حدود ۵۰ استخوان، در مجموع در دو پا قرار دارند که می توانند منجر به درد و ناراحتی در ناحیه زانو، ران و کمر شوند. همچنین پاها متشکل از بیش از ۶۰ مفصل و ۲۰۰ ماهیچه، تاندون و رباط هستند.
این محقق طب سنتی در ادامه گفت: دورترین نقطه بدن که قلب وظیفه دارد خون پمپاژ شده را به آن برساند، پاها هستند. بنابراین اگر به هر دلیل از جمله بیماری های شریانی محیطی یا انسداد سرخرگ ها، خون به پا نرسد، جریان خون لازم در ناحیه پاها کاهش می یابد.
وی افزود: یکی دیگر از دلایل عدم دریافت خون و اکسیژن کافی در پا، وجود پلاک در رگ های خونی است. مشکل خون رسانی به پاها در بیماران دیابتی بسیار جدی تر است و می تواند اثرات نامطلوبی در پی داشته باشد.
مومنی بیان داشت: بنابراین کاهش جریان خون در ناحیه پا، یک تهدید جدی برای سلامت است. این در حالی است که استفاده از کفش پاشنه بلند باعث می شود که زانو تحت فشار بیشتری قرار گیرد و استخوان ها و مفاصل سایش پیدا کنند.
وی افزود: این امر به مرور زمان باعث بروز دردناک ترین شکل آرتروز زانو می شود. آرتروز زانو در زنان دو برابر شایع تر از مردان است و همین امر محققان را به فکر وا داشت که شاید این امر ناشی از تفاوت در راه رفتن و لباس پوشیدن آنان باشد.
مومنی بیان داشت: تحقیقات بیشتر نشان می دهد که آرتروز زانو نتیجه مستقیم استفاده از کفش پاشنه بلند است.
وی افزود: هنگام استفاده از کفش پاشنه بلند، زانو متحمل فشار و وزن بیشتری می شود؛ به علاوه شیوه راه رفتن فرد نیز در صورت استفاده از کفش نامناسب و پاشنه بلند متفاوت می شود که این امر علاوه بر آرتروز زانو، به کمر و ستون فقرات نیز آسیب جدی وارد می کند.
برچسب ها: آرتروز ، سلامت ، استخوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: