کد خبر: ۱۳۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 19
درمان با امواج شوكی یك جایگزین جالب، هزینه بردار و غیر تهاجمی برای جراحی است
شفا آنلاین:بسته به نوع درمان ، تنظیم انرژی میتواند بصورت پله ای صورت گیرد تا برای درمان جوش نخوردن استخوان ، التهاب در محل اتصال تاندون به استخوان از قبیل آرنج تنیس بازان ویا خارپاشنه، كلسیفیكاسیون شانه و سایر اندیكاسیونها استفاده شود.

به گزارش شفا آنلاین:سر دستگاه، برای درمانهای ارتوپدی طراحی شده وعمق نفوذ امواج شوكی برای درمان استخوان وتاندون ،مناسب است .طول درمان بین 4 تا 60 دقیقه، بسته به نوع بیماری متفاوت است .علاوه براین تركیب بازوی متحرك قابل برداشت و نیز C-arm، امكان جایگری دقیق را تضیمن می كند

جدول ویژگیهای دستگاه
پتانسیل دستگاه
درمان با امواج شوكی یك جایگزین جالب، هزینه بردار و غیر تهاجمی برای جراحی است . تقریباًدر همه بیماران با پاتولوژی اسكلتی عضلانی، یك بهبودی قابل ملاحظه یا حذف كامل علائم را بدنبال تنها یك جلسه درمان، نشان می دهد. علاوه براین درمان با همراه با موارد اندكی از بروز عوارض جانبی می باشد.، امواج شوكی الكتروهیدرولیك (EHS) ایجاد می نماید. اثر خاص این امواج ناشی از قسمت با فركانس بالای طیف امواج شوكی و سهم بزرگی از انرژی مثبت صوتی می باشد. این عامل دلیل موفق بودن درمان با امواج شوكی است. از امواج شیوكی EHS با حداكثر عمق نفوذ ، محدوده دینامیك انرژی وسیع و حجم موضعی بزرگ، برای درمان استفاده می كند و بعنوان یك استاندارد طلایی مطرح شده است . امواج شوكی EHS ، متابولیسم سلولی را تغییر داده و ایجاد تحریك مكانیكی نموده و در نتیجه موجب تشكیل كال و تولید عروق جدید می گردد. بدنبال آن تبدیل كال به بافت استخوانی، منجر به استحكام مفصل کاذب و استخوانهای دیر جوش خورده می شود. در تاندینوپاتی های دارای رسوب كلسیم یا فاقد آن رسوب های كلسیم را برداشت نموده و بافت های تخریب شده ترمیم می شود.

مزایای استفاده از امواج شوكی :
با توجه به متمركز شدن امواج برروی ناحیة تحت درمان، امواج شوكی تنها اثرات اندكی برروی بافتهای پیرامون ناحیه دارند.
بیمار بعلت عدم استفاده از داروهای مختلف هیچ عوارض جانبی دارویی نخواهد داشت. (بجز اثرات مختصر داروی بیحسی موضعی)
پرهیز از جراحی با همه عوارض جانبی و هزینه های آن
عدم داشتن عوارض جانبی و امكان تكرار در صورت لزوم
از آنجاییكه بصورت سرپایی انجام می شود، اتلاف زمانی برای بازگشت به كار یا ورزش نخواهیم داشت.
هزینه درمانی پایین

پزشک آنلاین

مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: