کد خبر: ۲۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 01
شفا آنلاين-یک متخصص پزشکی ورزشی در تعریف خار پاشنه می‌گوید: «خار پاشنه، اصطلاحی عامیانه برای مشکلاتی است که در پاهای خیلی سخت یا خیلی نرم ایجاد می‌شود. این مشکل به‌صورت برجستگی استخوانی زیر استخوان پاشنه خودش را نشان می‌دهد».

به گزارش شفا آنلاين،دکتر احمد باقری مقدم بیان کرد: «گاهی غشای کف پا به دلیل کشیدگی طولانی‌مدت در محل اتصال خود به پاشنه پا دچار التهاب می‌شود. سپس این التهاب به‌مرور زمان، استخوانی‌شکل می‌شود و در نمای رادیوگرافی، شکل خار پیدا می‌کند».

وی تاکید می‌کند که خارپاشنه، نتیجه مشکلات بیومکانیکی در ناحیه کف پا است و علایم آن به‌صورت درد نقطه‌ای در ناحیه کف پا خودش را نشان می‌دهد.

بیماران مبتلا، بیشترین درد را صبح‌ها و بعد از بیدار شدن از خواب تجربه می‌کنند. وقتی از روش‌های درمان این بیماری پرسیدیم، این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پاسخ داد:‌ «برای درمان خارپاشنه می‌توان از روش‌های توان‌بخشی کمک گرفت. مشورت با پزشک برای مشاوره و معاینه می‌تواند به اصلاح بیومکانیک کف پا، منجر شود.

استفاده از کفی‌ها و کفش‌های مناسب بیماران مبتلا به خارپاشنه می‌تواند در درمان این بیماری بسیار موثر باشد. در نهایت هم می‌توان از درمان‌های مداخله‌ای مانند تزریق موضعی، کمک گرفتن از روش شوک‌ویو، ورزش‌های کششی و غلطک‌های کف پا هم استفاده کرد». 

سلامانه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: