کد خبر: ۱۳۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۵ - 2017January 14
به رغم پیگیری های مکرر جامعه پرستاری در ۳.۵ سال گذشته در خصوص رفع موانع خدمتی پرستاران و تحقق مطالبات بر زمین مانده آنها از سال های گذشته، اما هنوز هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است.
شفا آنلاین:دبیرکل خانه پرستار، نسبت به تبعات بی اعتنایی به مطالبات بر زمین مانده جامعه پرستاری هشدار داد و گفت: صبر و تحمل پرستاران سر آمده و باید پاسخ قانع کننده ای برای این قشر زحمت کش داشت.

به گزارش شفا آنلاین،محمد شریفی مقدم  اظهارداشت: به رغم پیگیری های مکرر جامعه پرستاری در ۳.۵ سال گذشته در خصوص رفع موانع خدمتی پرستاران و تحقق مطالبات بر زمین مانده آنها از سال های گذشته، اما هنوز هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است.

وی با اشاره به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که سال ۸۶ به تصویب مجلس رسیده است، افزود: اجرای این قانون به همراه اجرای کامل قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت، شمولیت پرستاران از مزایای قانونی و برخورداری از مزایای مشاغل سخت و زیان آور، از جمله مطالبات پرستاران است که هنوز پاسخی به آنها داده نشده است.

شریفی مقدم همچنین خواستار برچیده شدن پرستاران شرکتی و استخدام پیمانی نیروهای پرستاری شد و گفت: متاسفانه، پیگیری ها از مسیرهای قانونی برای تحقق مطالبات پرستاری، تاکنون بی نتیجه مانده است.

دبیرکل خانه پرستار در عین حال به تشدید مشکلات پرستاری با اجرای برخی طرح های ضد پرستاری اشاره کرد و افزود: تربیت نیروی کمک پرستاری، ابلاغ غیرکارشناسی پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران، تربیت پرستار بیمارستانی و...، از جمله طرح ها و اقدامات ضد پرستاری در این سال ها بوده که جامعه پرستاری را دچار چالش ساخته است.

شریفی مقدم با انتقاد از تشدید شکاف طبقاتی که آسیب های آن متوجه جامعه پرستاری شده است، ادامه داد: جامعه پرستاری به اشکال مختلف و از طرق قانونی، مسائل و مشکلات خود را پیگیری کرده و سعی در انعکاس آنها داشته است. اما، به نظر می رسد که جریانی سعی دارد جامعه پرستاری به چالش کشیده شود.

وی با اشاره به همراهی معاون اول رئیس جمهوری، معاون اجرایی رئیس جمهوری، کمیسیون اجتماعی دولت و... در مسیر تحقق مطالبات به حق پرستاران، گفت: برخی کارشکنی ها مانع از تحقق مطالبات پرستاری شده و همین مسئله باعث گردیده صبر پرستاران لبریز شود.

شریفی مقدم ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پرستاری کشور، تاکید کرد: ادامه این روند به این شکل می تواند با نارضایتی پرستاران همراه شود، از همین رو، از تمامی نهادها و دستگاه های مسئول درخواست داریم به خواسته های پرستاران تا قبل از فرا رسیدن روز پرستار، توجه کنند.

برچسب ها: پرستاری ، مشاغل ، خدمات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: