کد خبر: ۱۳۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۵ - 2017January 10
برنامه‌های آموزشی، بازی و خدمات آنلاین رایگانی وجود دارند که والدین می توانند از آنها بعنوان ابزار کمک آموزشی خارج از کلاس درس برای کمک به فرزندان خود استفاده کنند.
شفا آنلاین: نتایج مطالعه صورت گرفته توسط محققان موسسه فناوری جورجیا نشان می دهد، والدین کم درآمد تمایل کمتری به استفاده از منابع کمک آموزشی آنلاین دارند و توجه این دسته از والدین بیشتر به سمت فعالیت‌های آموزشی در مدرسه است.

به گزارش شفا آنلاین:برنامه‌های آموزشی، بازی و خدمات آنلاین رایگانی وجود دارند که والدین می توانند از آنها بعنوان ابزار کمک آموزشی خارج از کلاس درس برای کمک به فرزندان خود استفاده کنند.

ظهور و گسترش این ابزار آموزشی آنلاین در سالهای اخیر، تلاش برای بستن شکاف دسترسی به خدمات آموزشی در بین طبقات مختلف جامعه - خانوادههای ثروتمند و فقیر – محسوب می شود.

اما محققان موسسه فناوری جورجیا (GIT) در پژوهش اخیر خود دریافتند، والدین کم درآمد تمایل کمتری به استفاده از منابع کمک آموزشی دارند و حتی اگر از این منابع استفاده کنند، انگیزه کمتری نسبت به سایر والدین دارند که این مسأله ناشی از تفاوت در انگیزه و شیوه‌های تربیتی آنها است.

در این مطالعه، محققان با 63 پدر و مادر در گروه‌های مختلف اجتماعی- اقتصادی مصاحبه کرده و نظرسنجی آنلاینی را با همکاری سازمان ملی خدمات آموزشی ACT  با حضور 997 پدر و مادر انجام دادند.

نتایج بدست آمده نشان داد، والدین کم درآمد حتی در صورت تمایل به استفاده از منابع آنلاین، با چالش های متعددی مواجه می شوند. ضعف مهارت در استفاده از رایانه و دستگاه‌های قابل حمل و جستجوی منابع آموزشی آنلاین، بخشی از مشکلات این والدین است.

برعکس، والدین با درآمد بالا تمایل زیادی به استفاده از سایر منابع کمک آموزشی دارند و از فرصت های موجود در خارج از مدرسه مانند کتاب، بازی‌های آنلاین یا سایر فعالیت‌های فوق برنامه استقبال می کنند.

با آموزش والدین کم درآمد برای استفاده از منابع آموزشی آنلاین و تسهیل دسترسی به این منابع، این گروه از والدین می توانند کمک زیادی به فرزندان خود کرده و فرآیند یادیگری آنها را ارتقاء دهند.

همچنین تفاوت معناداری بین والدین با درآمد بالا و والدین کم درآمد در استفاده از شبکههای اجتماعی برای آموزش مشاهده شد. والدین کم درآمد کمتر بصورت آنلاین در مورد ابزار کمک آموزشی سوال می کنند و اغلب به صورت فیزیکی به مدرسه مراجعه می کنند.

درمقابل، والدین با درآمد بالا اقدام به تشکیل گروه‌های آنلاین یا وبلاگ‌های آموزشی کرده و تجارب خود را در مورد جدیدترین ابزارهای کمک آموزشی در این گروه‌ها به اشتراک می گذارند.

بتسی دی سالوو، استادیار دانشکده محاسبات تعاملی و سرپرست تیم تحقیقاتی عنوان می کند: تمرکز اصلی والدین کم درآمد اغلب بر حضور فیزیکی فرزندان در مدرسه است و این نکته که آنها بصورت مستمر به مدرسه رفته و تکالیف درسی را انجام دهد؛ توجه این والدین بیشتر به سمت مدرسه است، نه اتفاقاتی که می تواند خارج از کلاس درس بیافتد.

با آموزش والدین کم درآمد برای استفاده از منابع آموزشی آنلاین و تسهیل دسترسی به این منابع، این گروه از والدین می توانند کمک زیادی به فرزندان خود کرده و فرآیند یادیگری آنها را ارتقاء دهند.

مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: