کد خبر: ۱۳۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 2017January 09
بر روی پوست های چرب ، جوش های سر سیاه ، سر سفید و لکه دیده می شود . با نگه داری و مراقبت صحیح از پوست های چرب می توان آن را تمیز نگه داشت و چربی اضافی آن را تحت کنترل قرار داده و دارای چهره ای صاف و تمیز شد .

پوست چرب
شفا آنلاین:در این نوع پوست ، منافذ درشتی دیده می شود و گرایش به ضخیم و زمخت شدن بافت دارد ، دارای غدد چربی بسیار فعالی است که موجب تولید سبوم و چربی بیش از حد می شود و به پوست ظاهری براق ، چرب و روغنی می دهد .


به گزارش شفا آنلاین:بر روی پوست های چرب ، جوش های سر سیاه ، سر سفید و لکه دیده می شود . با نگه داری و مراقبت صحیح از پوست های چرب می توان آن را تمیز نگه داشت و چربی اضافی آن را تحت کنترل قرار داده و دارای چهره ای صاف و تمیز شد .

پوست خشک
بر خلاف پوست های چرب ، پوست خشک فاقد ترشح چربی است که این ویژگی باعث سفتی ، پوسته پوسته و خشک و شکننده شدن آن می شود و رنگ چهره ، خشک و کدر به نظر می آید . خشکی پوست با تابش نور خورشید ، باد ، بالا بودن دمای هوا ، برخورد با تهویه مطبوع ، کمبود مصرف آب و استفاده از صابون های تند و شیمیایی بیشتر می شود . مراقبت و استفاده صحیح از محصولات می تواند پوست خشک را مرطوب و هیدراته کرده و میزان انعطاف و رطوبت آن را بالا ببرد .

پوست مختلط
اغلب افراد ، پوست ترکیبی دارند . بدین مفهوم که بخشی از پوست شان چرب و بخشی از آن خشک است : معمولا نواحی پیشانی ، بینی و چانه ، چرب و نواحی گونه ، دور چشم و دور دهان خشک هستند . مراقبت از پوست و استفاده صحیح از محصولات و فراورده های مناسب کمک می کند تا نواحی خشک را مرطوب و همچنین چربی نواحی روغنی را کنترل کنید تا پوستی متعادل داشته باشید .

پوست انسان یک عضو نفوذ پذیر و تراوا است و با هزاران منفذ که عملکردی همچون دهانه برای ترشح فراورده های غدد چربی ساز و غدد عرق که در لایه پایینی پوست قرار دارند ، برای ترشح فراورده های غدد چربی ساز و غدد عرق که در لایه پایینی پوست قرار دارند ، توصیف می شود .هر منفذ با غدد مربوط به خود از طریق لوله های تو خالی ارتباط دارد ، همچنین به عنوان کانال پیلاری شناخته شده اند . مطابق با این ساختار ، منافذ به صورت دهانه هایی برای خروج محصولات ترشح شده از غدد عرق و چربی ساز هستند .

منافذ پوست به عنوان دهانه یا روزنه هایی برای موادی که عملکرد خارجی دارند ، مثل لوسیون ها ، کرم ها و مواد آرایشی ـ بهداشتی ، معرفی شده اند . پوست انسان قابل تغییر است و به طور چشمگیری شرایط محیطی و بعضی مواد بر روی اندازه منافذ و وضوح آن تاثیر می گذارد . منافذ به غدد عرق که بسیار کوچک هستند مربوط می شوند و به آنها به خاطر ریز بودن و غیر قابل رویت بودنشان توجه نمی شود . ابتکارات موجود به طور مستقیم روی اندازه و وضوح منافذ پوست که با غدد چربی ساز در ارتباط هستند ، استوار است . این منافذ ناحیه ای را برای جوش که دانه های درشت و زمختی هستند و روی پوست به صورت ناهموار ظاهر می شود فراهم می کنند .

پزشک آنلاین

دکتر ناصر مطلبی زاده [ پوست ، مو و زیبایی ]

برچسب ها: پوست ، مراقبت ، چربی پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: