کد خبر: ۱۳۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 2016December 28
بر اساس نتیجه مطالعه محققان دانشگاه زوریخ در سوئیس که در مجله Journa- Sleep منتشر شد، خوابیدن پس از یک حادثه ناگوار می‌تواند به پردازش خاطرات و بازیابی سلامت روان فرد کمک کند. این محققان معتقدند که یافته آن‌ها احتمالا می‌تواند جایگزینی برای دارودرمانی باشد.
شفا آنلاین:گذر از احساسات منفی پس از وقوع یک حادثه ناگوار به‌مرور اتفاق می‌افتد و خاطرات ناراحت‌کننده به‌تدریج کاهش می‌یابند، اما ممکن است آسیب‌های جسمی یا روانی در افرادی که دچار اختلال استرس هستند، رخ ندهد. علائم ابتلا به این اختلال درست پس از وقوع آسیب‌ها بروز نمی‌کند، بلکه احتمال دارد در طول چند ماه یا حتی سال‌ها بعد فرد مبتلا ناخواسته صحنه‌های دردناک را به یاد آورد و آن را تجربه کند.

به گزارش شفا آنلاین:بر اساس نتیجه مطالعه محققان دانشگاه زوریخ در سوئیس که در مجله Journa- Sleep منتشر شد، خوابیدن پس از یک حادثه ناگوار می‌تواند به پردازش خاطرات و بازیابی سلامت روان فرد کمک کند. این محققان معتقدند که یافته آن‌ها احتمالا می‌تواند جایگزینی برای دارودرمانی باشد.

       در این مطالعه، 65 داوطلب زن دو فیلم ویدئویی را که یکی خنثی و دیگری بسیار ناراحت‌کننده بود، تماشا کردند. پس از تماشای فیلم‌ها این گروه به مدت 24 ساعت در آزمایشگاه ماندند. در این مدت نیمی از شرکت‌کنندگان خوابیدند و نیم دیگر بیدار ماندند. وضعیت خواب گروه اول توسط دستگاه ثبت امواج الکتریکی مغز EEG ثبت شد.

       شرکت‌کنندگان طی چند روز بعد، خاطرات و مرور ناخواسته صحنه‌های دردناکی را که دیده بودند، نوشتند. در حقیقت طی این مدت، همه شرکت‌کنندگان خاطراتی را به ناگاه به یاد می‌آوردند و همین امر موجب بروز مجدد احساسات منفی در آن‌ها می‌شد اما افرادی که پس از تماشای ویدیوها خوابیده بودند، خاطرات ناگوار کمتری داشتند و از شدت تلخی خاطرات آن‌ها کاسته شد؛ این نتایج نشان می‌دهد خوابیدن پس از حوادث ناگوار اثر اختلال استرسی ناشی از آسیب‌های جسمی یا روانی را کاهش می‌دهد.سپید
منبع:MNT
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: