کد خبر: ۱۳۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ - 2016December 26
نظارت بر تخلفات پزشکان منحصر به سازمان نظام پزشکی نیست و ما هم در وزارت بهداشت این نظارت را انجام می‌دهیم.
شفا آنلاین:سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت با توجه به توان خود نظارت بر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را به صورت دوره‌ای انجام می‌دهد گفت: نظارت بر مطب‌ها توسط سازمان نظام پزشکی دچار ضعف است.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع شفاف وزارت بهداشت در نظارت بر تخلفات پزشکان چیست و آیا از منظر شما لازم است قوه قضائیه و یا سایر دستگاه‌ها در این زمینه ورود یابند اظهار داشت: نظارت بر تخلفات پزشکان منحصر به سازمان نظام پزشکی نیست و ما هم در وزارت بهداشت این نظارت را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت با توجه به توان خود نظارت بر خدمات بستری و موسساتی همچون بیمارستان‌،‌ درمانگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه و .. را به صورت دوره‌ای انجام می‌دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به غیر از مطب‌ها نظارت دوره‌ای بر سایر مراکز درمانی توسط وزارت بهداشت انجام می‌گیرد تصریح کرد: البته نظارت بر مطب‌ها مقداری ضعف دارد و نظارت نظام پزشکی لازم است تقویت یابد.

وی با اشاره به اینکه نظارت در این زمینه در سطح مطلوب نیست گفت: سازمان تعزیرات حکومتی نیز بنا به وظایف ذاتی و قانونی خود این نظارت را انجام می‌دهد.

حریرچی در ادامه در ارتباط با موضوع بیمه‌های تکمیلی گفت: در حال حاضر پوشش بیمه‌ای تکمیلی کمتر از 15 درصد مردم است و این رقم مطلوب نیست و انچه مورد درخواست ما بوده این است که بیمه تکمیلی با دریافت پیش‌پرداخت از بیمه شوندگان پوشش مردم در حوزه سلامت را افزایش دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: