کد خبر: ۱۳۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
چهره سنگی به خود بگیرید. هیچ احساسی از خود نشان ندهید، حتی اگر عصبانی، آزرده یا تحریک‌شده هستید به روی خود نیاورید و اجازه ندهید گستاخی این افراد بتواند رفتار شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. آرام باشید و خونسردی خود را حفظ کنید.
شفا آنلاین:کنار آمدن با افراد گستاخ یکی از مسائلی است که در زندگی روزمره با آن مواجه می‌‌شویم، ندیده گرفتن، راهکاری موثر در این زمینه و در برابر چنین افرادی است.

به گزارش شفا آنلاین: نکات زیر شما را در این مسیر راهنمایی می‌کند:‌
       1. چهره سنگی به خود بگیرید. هیچ احساسی از خود نشان ندهید، حتی اگر عصبانی، آزرده یا تحریک‌شده هستید به روی خود نیاورید و اجازه ندهید گستاخی این افراد بتواند رفتار شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. آرام باشید و خونسردی خود را حفظ کنید. چشم‌های خودتان را ببندید و اگر فکر می‌کنید ممکن است کنترل خود را از دست بدهید، یک نفس عمیق بکشید. حالت چهره و نگاهی سنگی موجب می‌شود توجه خودتان را از فرد مورد نظر منحرف و به او بفهمانید که وقتتان را صرف او نمی‌کنید.

       2. از تماس چشمی مستقیم بپرهیزید. زمانی که تماسی چشمی برقرار می‌کنید، رفتارها و گفتار این افراد را تایید می‌کنید. نگاهتان را به جایی دیگر یا دوردست معطوف کنید. سعی کنید نگاهتان به زمین نباشد زیرا این زبان بدن، نشانگر مطیع بودن و عدم اعتمادبه‌نفس است، بنابریان نگاه خود را بالا و ثابت نگه دارید زیرا این کار سبب می‌شود احساس اعتماد و کنترل داشته باشید.

       3. سمت‌وسوی بدنتان را در جهت مخالف قرار دهید. شما از طریق زبان بدن می‌توانید پیام‌های بسیاری به مخاطبان بفرستید. شانه‌هایتان را به سمت دیگری بچرخانید، دست‌هایتان را بر سینه روی هم بیندازید زیرا این کار موجب می‌شود که به لحاظ روانی جدایی خود از موقعیت اعلام کنید.

       4. به راه خود بروید. اگر برایتان امکان دارد به سرعت مسیر خود را عوض کنید و به راه خود بروید و پشت سرتان را نگاه نکنید. پشتتان را صاف نگه دارید و حالتی مطمئن داشته باشید. اگر احساس ناخوشایندی دارید، پیش از رفتن حرفی به زبان نیاورید یا جوابی کوتاه دهید که نشان دهد شما حرف طرف مقابل‌تان را شنیده‌اید اما به آن اهمیت نمی‌دهید، عباراتی مانند «خب» یا «نمی‌دانم» را قبل از رفتن به زبان بیاورید. اگر با فردی مواجه هستید که باید به‌طور دائم با او سرکله بزنید، دور شدن برای مدت کوتاه هم می‌تواند آرامش را به شما بازگرداند. شاید بار دیگری که با هم برخورد داشتید تغییری در رفتار او مشاهده شود.

       5. دوری بگزینید. فاصله‌تان را با افراد گستاخ زیاد کنید تا هجمه منفی آن‌ها به‌طور دائم شما را تحت تاثیر قرار ندهد. اگر با یک غریبه روبه‌رو هستید، این امیدواری وجود دارد که دیگر همدیگر را ملاقات نکنید اما اگر واقعا نمی‌توانید فرد مورد نظر را تحمل کنید، سعی کنید تماس خود را به حداقل برسانید. اگر ممکن است مکان کار یا اتاق خود را تغییر دهید یا راهکارهای دیگری به این منظور اتخاذ کنید. حضور نداشتن در کنار چنین افرادی یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن آرامش خاطر است.سپید
منبع: Wikihow
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: