کد خبر: ۱۳۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۵ - 2016December 26
انتخاب عاقلانه ابزارهای مفید در مدیریت دیابت نوع 2 می‌تواند نتایج بسیار خوبی را برای شما به بار آورد.
شفا آنلاین:مدیریت دیابت نوع 2 یک وظیفه تمام‌وقت است و داشتن ابزارهای مناسب می‌تواند این مدیریت را بسیار آسان‌تر سازد.

به گزارش شفا آنلاین:انتخاب عاقلانه ابزارهای مفید در مدیریت دیابت نوع 2 می‌تواند نتایج بسیار خوبی را برای شما به بار آورد. نکته مهم این است که باید با ابزار مورداستفاده خود احساس راحتی بکنید و آن‌ها را دوست داشته باشید. تحقیقی که در شماره ژوئن 2014 ژورنالDiabetes and Metabolism منتشر شد که در آن 35 فرد مبتلابه دیابت حضور داشتند. محققان از بعضی از این شرکت‌کننده‌ها خواستند که به مدت 12 هفته برای بررسی قند خون خود از یک اپلیکیشن استفاده کنند. محققان این تحقیق دریافتند که شرکت‌کننده‌هایی که استفاده از اپلیکیشن را دوست داشتند عدد هموگلوبین ای وان سی (HbA1c) بهتری داشتند. با توجه به تاثیر این ابزار در بهبود مدیرت دیابت نوع 2 در ادامه به 11 مورد از بهترین ابزارهای کمک‌کننده در مدیریت درمانی دیابت نوع 2 اشاره می‌کنیم.

       1. نگه‌دارنده قرص گلوکز: چون بعضی از داروها و کارهای یکنواخت تمرینی می‌توانند شما را در معرض خطر قند خون پایین قرار دهند، بهتر است که همواره یک منبع گلوکز همراه خود حمل کنید. اگر قرص‌های گلوکزی را انتخاب کنید، هم برای محافظت از آن‌ها و هم برای یافتن آسان آن‌ها در کیف خود نیاز به یک نگه‌دارنده قرص دارید.

       2. سازمان‌دهنده قرص: با استفاده از یک سازمان دهنده پلاستیکی می‌توان حساب نوع قرص مصرفی و دوز مصرفی آن را نگه داشت. سازمان دهنده‌های پلاستیکی متفاوتی در بازار وجود دارند که بخش‌های مختلفی دارند که می‌توان هر بخش را به‌عنوان یکی از روزهای هفته در نظر گرفت. اگر یک گوشی هوشمند دارید، می‌توانید زنگ هشدار گوشی خود را روی زمان‌هایی تنظیم کنید که باید قرص خود را بخورید. در آینده امکان دسترسی به سازمان دهنده‌های قرصی دیجیتالی وجود خواهد داشت که می‌توانند حتی زمان مصرف داروی شما را به پزشک شما اطلاع دهند.

       3. مقیاس غذا: یک بخش مهم در تغذیه سالم این است که مراقب میزان غذای مصرفی یا همان پرس غذایی خود باشید. با استفاده از این ابزار آشپزخانه‌ای می‌توانید پرس مصرفی خود را کنترل کنید.

       4. بشقاب غذا: این بشقاب راهنما به 4 بخش تقسیم‌شده است. این بشقاب بر اساس برنامه «Choose My Plate» وزارت کشاورزی آمریکا طراحی‌شده است که بر پایه این برنامه در هر یک از این چهار بخش بشقاب باید پروتئین، غلات، میوه‌ها و سبزی‌ها را قرار داد. مردم غالبا می‌گویند که اندازه هر یک از بخش‌های بشقاب کوچک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردند، اما استفاده از آن یک شیوه موثر برای تغذیه سالم و توقف خوردن پرس‌های غذایی بزرگ است.

       5. قدم‌سنج: با استفاده از این ابزار کوچک می‌توان تعداد گام‌هایی را بشمارید که در طول روز برمی‌دارید. در بازار قدم سنج‌های متفاوتی وجود دارند که نوع پیشرفته‌تر آن اطلاعت جزئی‌تری را در مورد فعالیت قدم زدن ارائه می‌دهد. تمام انواع قدم سنج‌ها شما را ترغیب می‌کنند که در طول روز گام‌های بیشتری را بردارید که هدفی مهم در کنترل دیابت است. بازبینی در سال 2015 در ژورنالMinerva Endocrinologica منتشر شده است که بر اساس نتایج آن برنامه‌های ورزشی همراه با استفاده از قدم سنج نه‌تنها باعث افزایش فعالیت جسمی می‌شوند، بلکه باعث کنترل بهتر قند خون نیز می‌شوند.

       6. کارت شناسایی هشدار پزشکی: به افراد مبتلابه دیابت توصیه می‌شود که علاوه بر دستنبد طلا یا دستبندهای دیگر از دستبندی نیز استفاده کنند که حاوی اطلاعات مربوط به وضعیت پزشکی آنان است. به‌عبارت‌دیگر، بهتر است که افراد مبتلابه دیابت همراه خود کارت شناسایی هشدار پزشکی داشته باشند. دیگران در یک موقعیت اضطراری می‌توانند با خواندن این کارت شناسایی شما دریابند که شما دارای مشکل دیابت هستید و درنتیجه می‌توانند به شما بهتر کمک کنند.

       7. اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند: امروزه اپلیکیشن‌های مختلفی در بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارند که می‌توانند با کمک به ما در بررسی جنبه‌های مختلفی همچون کالری، کربوهیدرات‌ها، جذب آب، میزان فعالیت، سطوح قند خون و انطباق دارویی به مدیریت دیابت کمک کنند. ازآنجایی‌که امروزه صدها اپلیکیشن مربوط وجود دارند، توصیه می‌شود که با پزشک خود صحبت کنید تا مفیدترین اپلیکیشن را به شما توصیه کند.

       8. دماسنج حمام: اگر مبتلابه نوروپاتی دیابتی باشید، تشخیص گرمای زیاد آب برای شما سخت می‌شود و امکان دارد که به دلیل این عدم‌تشخیص دچار سوختگی شوید. اگرچه می‌توانید با آرنج خود گرم بودن آب را بررسی کنید، اما دماسنج دمای آب را دقیق‌تر می‌سنجد.

       9. آینه وارسی: برای افراد دیابتی بررسی روزانه پا یک ضرورت است، اما دیدن کف پا و میان انگشت‌های پا سخت است. استفاده از یک آینه بزرگ کننده می‌تواند در بررسی پا سودمند باشد.

       10. ذره‌بین: اگر نوشته‌های روی داروهای شما بسیار کوچک هستند، استفاده از یک ذره‌بین می‌تواند برای شما سودمند باشد. بعضی از خودکارهای انسولین یک شیشه بزرگ کننده دارند که امکان تزریق دوز مناسب را برای شما آسان‌تر می‌سازند.

       11. پایشگر مداوم قند خون: این ابزار را باید به بدن خود بچسبانید تا بتوانید با استفاده از حسگر آن که هرچند روز یک‌بار عوض می‌شود به‌طور مداوم سطوح قند خون خود را کنترل کنید. این ابزار برای آن دست از بیماران دیابتی سودمندتر است که کاهش قند خون آن‌ها هیچ علامت هشداری ندارد و مجبورند که هرچند ساعت یک‌بار یا هر شب قند خون خود را بررسی کنند.سپید
منبع: everydayhealth
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: