کد خبر: ۱۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۵ - 2016December 25
اگر دندان‌های شما بدون هیچ دلیل مشخصی تغییر رنگ داده‌اند و همچنین علائم دیگری نیز ظاهر شده به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را توصیه کند. ابتلا به برخی بیماری‌های خاص می‌تواند بر مینا و عاج دندان تاثیر گذاشته و باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان شود.
شفا آنلاین:عوامل بسیاری در تغییر رنگ دندان، همچون سیگار یا برخی مواد غذایی تاثیر گذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف قهوه و چای را محدود کنید.
سیگار نکشید.
دست کم دوبار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید.
سالی دوبار به دیدن دندان پزشکتان بروید.

      به گزارش شفا آنلاین:  اگر دندان‌های شما بدون هیچ دلیل مشخصی تغییر رنگ داده‌اند و همچنین علائم دیگری نیز ظاهر شده به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را توصیه کند. ابتلا به برخی بیماری‌های خاص می‌تواند بر مینا و عاج دندان تاثیر گذاشته و باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان شود.

        علاوه بر این، درمان‌های استفاده شده برای شرایط خاص نیز می‌تواند بر رنگ دندان تاثیرگذار باشد. پرتو درمانی سر و گردن و شیمی درمانی می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شود. علاوه بر این، عفونت‌های خاص مشاهده شده در بارداری می‌تواند باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان‌های نوزاد با تاثیرگذاری بر فرآیند توسعه مینای دندان شود.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: