کد خبر: ۱۳۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۵ - 2016December 23
رشد تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به سال گذشته تقریبا 22 درصد بوده است.

شفا آنلاین:معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه گفت: تولیدات علمی این دانشگاه نسبت به چهار سال گذشته 2 برابر شده و این یک دستاورد بزرگ است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر افشین زرقی، با بیان اینکه براساس اعلام پایگاه اسکوپوس، تولیدات علمی این دانشگاه در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیشترین رشد را داشته است، افزود: رشد تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به سال گذشته تقریبا 22 درصد بوده است.
وی همچنین به افزایش شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان این دانشگاه در سال جاری به 33 شرکت رسیده است.
زرقی بیان کرد که در مقایسه با سه سال گذشته تعداد شرکت های دانش بنیان 10 برابر شده است. تعداد شرکتهای دانش بنیان در سال گذشته 20 مورد بوده که در سال جاری 13 شرکت به آنها اضافه شده و مجموع شرکت های دانش بنیان به 33 مورد رسیده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در سال گذشته یک مرکز رشد در دانشگاه داشتیم که امسال با اضافه شدن سه مرکز رشد دیگر، تعداد آنها به چهار مرکز رسیده است.
وی به رونمایی داروی یدوفولیک در سال جاری اشاره کرد و گفت: تولید این دارو حاصل تعداد زیادی مقاله کاربردی بوده که در حال حاضر در دسترس مردم قرار دارد.
زرقی اظهار کرد که 18 پژوهشگر برتر این دانشگاه به همراه 3 محقق برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور و دو پژوهشگر برتر از سایر دانشگاه های علوم پزشکی روز گذشته مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
وی در مورد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دانشکده ها در حاشیه این مراسم گفت: مراکز تحقیقاتی و دانشکده های این دانشگاه دستاوردهای پژوهشی خود را در 40 غرفه ارایه کردند.
هفدهمین دوره جشنواره ابوریحان بیرونی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی روز گذشته به منظور معرفی و تجلیل تعدادی از پژوهشگران برتر حوزه سلامت برگزار شد
برچسب ها: تولید ، دانشگاه ، پژوهشگر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: