کد خبر: ۱۳۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
لاپاراسکوپی یکی از روش‌های کم‌تهاجمی بوده که امروزه بسیاری از بیماری‌های زنان را می‌توان با بهره‌مندی از این روش تشخیص و درمان کرد.

شفا آنلاین>سلامت>دبیرکل دومین کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و زایمان با اشاره به اینکه انجام لاپاراسکوپی در همه بیماری‌های مربوط به زنان قابل انجام است،‌گفت: حتی امروزه هیسترکتومی به صورت کامل با این روش در کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، ابوالفضل مهدی‌زاده در نشست خبری که در ارتباط با دومین کنگره بین‌المللی  روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران و سیزدهمین کنگره زنان و مامایی ایران برگزار شد،‌ با اشاره به مزایای استفاده از روش‌های کم‌تهاجمی در درمان و تشخیص بیماری‌های زنان و زایمان اظهار داشت: لاپاراسکوپی یکی از روش‌های کم‌تهاجمی بوده که امروزه بسیاری از بیماری‌های زنان را می‌توان با بهره‌مندی از این روش تشخیص و درمان کرد.

وی افزود: آندومتریوز که یکی از بیماری‌های مرتبط با زنان بوده به هر اندازه که باشد از طریق لاپاراسسکوپی قابل جراحی بود ه مگر اینکه بیمارستان تجهیزات لازم و جراح مرتبط را نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 2.5 میلیون زن ایرانی درکشور مبتلا به آندومتریوز هستید، افزود: عمل برداشتن کامل رحم یا هیسترکتومی یاز طریق روش لاپاراسکوپی 100 درصد قابل انجام است و می‌توان اذعان کرد که تمام بیماری‌های زنان به غیر از انجام سزارین از طریق لاپاراسکوپی انجام‌پذیر است.

دبیرکل دومین کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و زایمان اضافه کرد: انجام لاپاراسکوپی برای تشخیص و درمان سرطان زنان تا 10 سال پیش ممنوع بود و امروز نه تنها این مسئولیت ممنوعیت ندارد بلکه رشته‌ای به نام لاپاراسکوپی زنان راه‌اندازی شده است.

مهدی‌زاده تصریح کرد: جراحی‌های غیرتهاجمی علاوه بر کاهش هزینه‌های بیمار از لحاظ زیبایی نیز بدن فرد را دستخوش تغییرات چندانی نمی‌کند و فقط چند سوراخ 5 تا 10 میلی‌متری بر روی شکم بیمار زده می‌شود.

این متخصصان زنان گفت:‌البته لاپاراسکوپی آنکولوژی در ایران هنوز ضعیف بوده ولی نسبت به چند سال گذشته امروزه پیشرفت‌های خوبی در آن حاصل شده است. 

مهدی‌زاده در ارتباط با انجام سونوگرافی توسط متخصصان زنان و زایمان و چالش‌هایی که میان این دو قشر به وجود آمده، گفت: رادیولوژیست‌ها بی‌مورد این موضوع را بزرگ‌نمایی می‌کنند چرا که دوره‌ها‌ی آموزشی برای جنین‌شناسان یا پریراناتولوژیست‌ها در وزارت بهداشت تصویب شده و تنها آن دسته از متخصصان زنانی که مدرک پریراناتولوژیست دارند و دوره 6 ماهه آموزشی را گذارنده باشند می‌توانند در مطب‌هایشان سونوگرافی کنند.

دبیرکل دومین کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و زایمان اضافه کرد: البته تعرفه‌های سونوگرافی مشخص است و اگر هزینه‌ای خارج از تعرفه از بیمار دریافت شود قطعاً تخلف خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: