کد خبر: ۱۳۵۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
کمبود آهن متاسفانه یکی از اختلالات شایع دهه ی اخیر بخصوص در بین زنان شناخته شده است . از عوارض و علائم کمبود آهن در بدن میتوان به خستگی ، خواب آلودگی ، بیحالی ، ریزش مو ، شکنندگی ناخنها و ... اشاره کرد
شفا آنلاین:اگر به طور مداوم احساس سر درد دارید و یا بدنتان در مقابل بیماریها و آلودگی ها مقاومت کمی از خود نشان میدهد همه ی اینها میتواند از عوارض کمبود آهن باشد.

به گزارش شفا آنلاین: در این مقاله قصد داریم منابع در دسترس و ساده ای از آهن را نام ببریم که شاید خیلی از مردم از آنها بی خبر هستند .

یکی از این مواد گیاه آویشن است ! در هر ده گرم از اویشن حدود 12 میلی گرم آهن وجود دارد و این برای دریافت آهن روزانه ی شما بی نظیر است . جعفری کی دیگر از همین گیاهانی ست که در صدر جدول منابع آهن قرار دارند . در هر 100 گرم جعفری چیزی حدود 4 میلیگرم آهن وجود دارد . پس تا جایی که میتوانید از آویشن و آهن در کنار غذاهای خود استفاده کنید .

یکی دیگر از ادویه های سرشار از آهن زردچوبه است ! در هر یک گرم زردچوبه حدود 0.6 گرم آهن وجود دارد پس از این ادویه هم در تهیه و طبخ غذاهای روزانه ی خود بهره بگیرید .حبوبات را جدی بگیرید ! شاید جالب باشد که بدانید آهن موجود در عدس ، لوبیا و نخود چندین برابر آهن موجود در اسفناج است . بخصوص اینکه اگر در در رژیمهای لاغری و تناسب اندام هستید مصرف عدی و لوبیا به دلیل اینکه فاقد چربی هستند بهترین گزینه ی وعده ی شام شماست .

کارشناسان تغذیه امروزه به اهمیت در نظر گرفتن تداخلات بین مواد غذایی تاکید میکنند . در برخی موارد از این تداخلات میتوان به شیوه ی مثبت استفاده کرد ! برای مثال یکی از این تداخلات، تداخل بین آهن و یتامین ث شناخته شده است . این تداخل باعث افزایش جذب آهن میشود و به همین علت میتوان از آن جهت بالابردن آهن دریافتی کمک گرفت . در کنار منابع آهن روزانه ی خود از منابع ویتامین ث مثل لیمو ، اب پرتغال ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای و کیوی استفاده کنید


.پزشک آنلاین

پروانه کاظمی [ کارشناس تغذیه ]

برچسب ها: منابع ساده ، آهن ، آلودگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: