کد خبر: ۱۳۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
تحقیقات جدید نشان داده که تعداد قابل‌توجهی از افراد آلوده به ویروس HIV، به گونه‌ای بیماری ایدز مبتلایند که به هر 2 نوع داروهای قدیمی و جدید مورد استفاده برای درمان این بیماری مقاوم هستند.
شفا آنلاین:محققان، 712 بیمار آلوده به ویروس HIV را که ویروس در بدن آنها توسط داروهای ضد رتروویروس کنترل‌نشده بود، در سراسر جهان مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش شفا آنلاین: آنان دریافتند که 16 درصد از بیمارانی که عفونت آنها به داروهای مدرن (جدید) مقاوم بود، موتاسیون‌هایی در ویروس HIV آنها رخ داده بود که با مقاومت به داروهای قدیمی‌تر-که آنالوگ‌های تیمیدین نامیده می‌شوند- مرتبط می‌شد.

       در میان بیمارانی که ویروس ایدز در آنان این موتاسیون را داشت، 80 درصد، به تنوفوویر هم مقاوم بودند. تنوفوویر، داروی اصلی در بیشتر برنامه‌های پیشگیری و درمان ایدز است. یافته‌های اخیر در شماره 30 نوامبر نشریه بیماری‌های عفونی لانست به چاپ رسیده است. به‌طور معمول مقاومت دارویی زمانی رخ می‌دهد که بیماران از مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشکانشان خودداری کرده باشند.

       برای پیشگیری از ایجاد مقاومت‌های چند دارویی، ما باید سیستم‌های ارزان و قابل اعتمادی را برای ارزیابی بیماران قبل از شروع درمان به‌کار گیریم. آنچه مورد نیاز است، کیت‌های آزمون مقاومت ارزان و سهل‌المصرف است که به ما این اجازه را بدهد قبل از شروع درمان، وضعیت مقاومت‌های دارویی را بررسی کنیم. این کار به ما کمک خواهد کرد در سطح جهانی مقاومت‌های دارویی ویروس HIV را دقیق‌تر مانیتور کنیم.سپید
منبع:PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: