کد خبر: ۱۳۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 19
پژوهشگران چینی چشم‌بند هوشمند را طراحی و ساخته‌اند که با استفاده از حسگرهای EEG نوار مغزی فعالیت‌های مغز را شناسایی و قبل از این که فرد به خواب عمیق برود، او را از خواب بیدار می‌کند.
شفا آنلاین: این فناوری هوشمند از جنس فوم است و نور 360 درجه محیط اطراف را مسدود می‌کند. این چشم‌بند همچنین دارای یک هدفون دیجیتال است که موسیقی منطبق با امواج مغزی و خلق‌وخوی فرد را از طریق گوشی‌های هوشمند پخش می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:مطالعات حاکی از آن است که چرت زدن به مدت 20 تا 30 دقیقه در زمان بعداز ظهر می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند. این کار موثرتر از مصرف 200میلی‌گرم کافئین است و خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را 37 درصد کاهش و توانایی‌های شناختی را 40 درصد افزایش می‌دهد.

       با این حال، پژوهش‌های دیگر نشان داده که چرت زدن طولانی‌مدت با خطر بالای ابتلا به سندرم متابولیک در ارتباط است. به همین منظور محققان چینی یک دستگاه جدید را طراحی کردند که فرد را در زمان ایده‌آل از خواب بیدار می‌کند. این فناوری با بهره‌گیری از نوار مغزی، فعالیت مغز کاربر را بررسی می‌کند و قبل از این که فرد وارد مرحله خواب عمیق شود، او را از خواب بیدار می‌کند.

       این فناوری هوشمند بر خلاف چشم‌بندهای پیشین دارای جای مخصوص برای چشم‌هاست، به طوری‌که کاربر در زمان استفاده از آن روی چشم‌ها احساس فشار نمی‌کند. نکته‌ای که باعث هوشمند شدن این فناوری می‌شود، این است که دارای الکترودهای نوار مغزی است که فعالیت مغز کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد. این دستگاه از اطلاعات به دست آمده از فعالیت مغز برای انتخاب و پخش موسیقی مناسب خلق‌وخوی کاربر استفاده می‌کند. سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: