کد خبر: ۱۳۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 19
به گفته سازمان جهانی بهداشت، کمبود بودجه و نظام‌های بهداشتی شکننده در حال تضعیف پیشرفت در مقابل مالاریا است و می‌تواند تلاش‌ها برای دستیابی به اهداف در سطح جهانی مورد توافق در راه حذف نهایی این بیماری را به خطر بیندازد.
شفا آنلاین:  این سازمان با انتشار گزارش سالانه خود در مورد نحوه مقابله جهان با این بیماری اغلب مرگبار منتقل‌شونده توسط پشه، اعلام کرد دستیابی به حمایت مالی پایدار و کافی برای کنترل مالاریا به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

به گزارش شفا آنلاین: با وجود افزایش شدید در سرمایه‌گذاری جهانی علیه مالاریا بین سال‌های 2000 و 2010، این بودجه از آن زمان افزایش نیافته و در سال 2015 بالغ بر 9/2 میلیارد دلار بوده که تقریبا برابر با میزان آن در 2010 است. مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری به طور چشمگیری در 15 سال گذشته کاهش یافته است. از سال 2000 مرگ‌و میر مالاریا در آفریقا 62 درصد پایین آمده و به 429 هزار نفر در ۲۰۱۵ رسیده است؛ با این حال شکاف‌های بزرگ در پیشرفت آن وجود دارد و فقیرترین کشورها، دارای بدترین وضعیت هستند.

       کشورهای جنوب صحرای آفریقا، سهم نامتناسب بالایی از بار جهانی مالاریا را به دوش می‌کشند و در سال گذشته، مسئول 90 درصد از موارد ابتلا به مالاریا و 92 درصد از مرگ‌ومیر ناشی از آن بوده‌اند. همچنان در هر دو دقیقه، یک کودک به خاطر مالاریا جان خود را از دست می‌دهد و در همین زمان، بودجه مالاریا بدون تغییر باقی مانده است. متخصصان بهداشت جهانی می‌گویند که پول مورد نیاز برای حفظ پیشرفت در مبارزه با مالاریا 8/3 میلیارد دلار در 2016 بوده است و هر سال نیاز به افزایش آن برای رسیدن به 4/6 میلیارد دلار در 2020 وجود دارد.سپید
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: