کد خبر: ۱۳۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 14
شرکت نستله (Nestle) می‌گوید بر اساس یک کشف علمی می‌تواند میزان قند شکلات‌هایش را تقریبا نصف کند، بدون اینکه مزه‌شان تغییر یابد.
شفا آنلاین: این شرکت این کشف جدید را «پیشرفت عمده» خواند و اعلام کرد: «پژوهشگران با استفاده صرف از اجزای طبیعی راهی را یافته‌اند که ساخت متفاوتی به قند در محصولات دهند. به این ترتیب با وجود مصرف بسیار کمتر قند در شکلات، افراد شیرینی تقریبا مشابه با قبل احساس خواهند کرد.» این شرکت می‌گوید با این تغییر می‌تواند میزان قند در محصولاتش را تا ۴۰ درصد کاهش دهد، بدون اینکه مزه‌شان تغییری کند.

    به گزارش شفا آنلاین:   نستله در حال ثبت کردن این شیوه جدید است و در سال ۲۰۱۸ شروع به استفاده از این قند جدید که سریع‌تر هم حل می‌شود در انواع شیرینی‌هایش خواهد کرد.

       این شرکت اعلام کرد جزئیات بیشتری را درباره این نخستین فرآورده‌های با قند کمترش در سال آینده منتشر خواهد کرد. این یافته جدید بخشی از وعده عمومی شرکت نستله است که خصوصیات تغذیه‌ای محصولاتش را بهبود بخشد، ازجمله میزان قند، نمک و چربی اشباع‌شده‌شان را کاهش دهد و مواد مغذی سالم‌تری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و غلات کامل آن‌ها را افزایش دهد.

       اما چگونه چنین کاری امکان‌پذیر است؟ گابریل کیت هریس، استاد غذا، پردازش زیستی و تغذیه در دانشگاه ایالت کارولینای شمالی می‌گوید نستله راهی را برای تولید بلورهای توخالی شکر یافته است.

       او می‌گوید: «بلورهای معمولی شکر توپر هستند.» هریس می‌گوید شکر فقط وقتی شیرین است که به‌طور کامل روی زبان حل شود. او می‌گوید: «امکان زیادی وجود دارد که بلورهای شکر هرگز به‌طور کامل حل نشوند و بنابراین شما هرگز شیرینی کامل آن‌ها را پیش از بلعیدنشان حس نمی‌کنید. از طرف دیگر، بلورهای توخالی شکر به سرعت و به‌طور کامل روی زبان حل می‌شوند، بنابراین این امکان را ایجاد می‌کنند که بتوان محتوای قند محصول را بدون کاهش شیرینی آن به میزان زیادی کاهش داد.»

       فلیشیا وو، استاد بخش علوم غذایی و تغذیه انسانی در دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید این کار نستله اقدام مهمی است.

       او می‌گوید: «ما در جامعه‌مان به مقدار بیش از اندازه‌ای قند می‌خوریم و این افراط برای سلامت ما خوب نیست.»

       البته کارشناسان می‌گویند این کار باعث نمی‌شود که شکلات کاملا به صورت یک غذای سالم درآید. آنان می‌گویند کاهش قند باعث می‌شود شکلات اندکی سالم‌تر شود، اما آن را به غذایی بدل نمی‌کند که به ناگهان بتوانید به‌طور مکرر یا به مقدار بیشتر آن را مصرف کنید.

       در حال حاضر قند ۴۵ درصد از کالری‌های فرآورده‌های شکلات شیری را تشکیل می‌دهد. شکلات‌های تیره میزان کمتری قند افزوده دارند و به همین خاطر آن‌قدر شیرین نیستد.

       شکلات‌های شیری نستله در حال حاضر حاوی ۲۲۰کالری و ۲۴ گرم قند یا حدود ۱۰۰ کالری قند هستند. با کاهش ۴۰ درصدی از میزان قند، این شکلات‌های میله‌ای 5/14 گرم یا ۷۲ کالری قند افزوده خواهند داشت که بهتر می‌توان آن‌ها را در یک رژیم غذایی سازگار با توصیه‌های تغذیه‌ای بهداشت عمومی گنجاند.سپید
منبع:Yahoo
برچسب ها: نستله ، قند ، شکلات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: