کد خبر: ۱۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 13
پای انسان یک شاهکار مهندسی بیومکانیک است که مانند بسیاری دیگر از دارایی‌های باارزش ما، تا وقتی که به علتی دچار بیماری یا آسیب شود، قدر آن شناخته نیست.
شفا آنلاین:یک انسان متوسط در طول عمرش مسافتی را به اندازه دو بار دور کره زمین با پاهای خود راه می‌رود و اگر به‌طور درستی از آنها مراقبت شود می‌توانند کار خود را به خوبی تا آخر عمر انجام دهند.


به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید منظور از پا قسمتی از اندام تحتانی است که پایین‌تر از ساق و مچ قرار گرفته و شامل پاشنه، کف پا، پنجه و انگشتان می‌شود.
برای داشتن پای سالم باید از آنها مراقبت کرد. در زیر به 10 نکته اشاره می‌شود که با رعایت آنها می‌توان به پاها کمک کرد تا بتوانند بهتر وظایف محوله را انجام دهند.
به‌طور مرتب پاهای خود را نگاه کنید و به هرگونه تغییر در رنگ، قوام و دیگر خصوصیات ظاهری آن توجه داشته باشید.
به حفظ بهداشت پاهای خود اهمیت دهید. به‌طور مرتب آنها را شستشو داده و به‌خصوص بین انگشتان پا را خشک کنید.

        پوست پای خود را مرطوب نگه دارید. در تابستان استفاده از کفش‌های صندل و روباز می‌تواند موجب خشکی بیش از حد پا و سپس ترک خوردن آن شود. با استفاده از لوسیون و کرم‌های مناسب می‌توان رطوبت پوست کف و پشت پا را در حد مطلوب نگهداری کرد.
کفش مناسب بپوشید. در کفش‌های خود باید احساس راحتی کنید.
به درد پای خود اهمیت دهید. وقتی درد پا افزایش می‌یابد یا در زمان معقولی خوب نمی‌شود حتما به پزشک مراجعه کنید.
ناخن‌های پا را بصورت مستقیم کوتاه کنید و لبه‌های تیز آن را با سوهان مناسب کمی گرد کنید. عدم توجه به این نکته می‌تواند موجب فرو رفتن گوشه ناخن در انگشت پا شود.
راه بروید. راه رفتن یکی از بهترین راه‌ها برای متعادل نگاه داشتن وزن و بدنبال آن داشتن پای سالم است.
دو جفت کفش داشته باشید و آنها را یک روز در میان عوض کنید. پا عرق می‌کند و کفش معمولا نمناک است. یک روز استفاده نکردن از آن می‌تواند آن را خشک کند.
با پای بدون کفش راه نروید تا احتمال آسیب به پای شما کم شود.
اگر در فصل تابستان از صندل و کفش روباز استفاده می‌کنید، مراقب آفتاب سوختگی پوست روی آن باشید.

مهرداد منصوری
ارتوپد


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: