کد خبر: ۸۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 10
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن حمایت از پای سالم گفت: 86 درصد کودکان در آستانه ابتلا به اختلالات پا (اختلالات ارتوپیدیک ) از جمله اختلالات ستون فقرات و صافی کف پا هستند.
  به گزارش شفا آنلاین،رضا قلمقاش روز سه شنبه در نشست خبری این طرح در بیمارستان پاستور نو با بیان این مطلب افزود: از هر چهار کودک، سه کودک دچار اختلال بیومکانیک پا یا قوس های پا هستند، بنابر این باید به سلامت پای کودکان توجه کرد.
قلمقاش افزود: صافی کف پا مهم است چون این مساله منجر به چرخش ساق پا، ضربدری یا پرانتزی شدن پاها، چرخش لگن و گودی ستون فقرات می شود.

**ارتباط بین دیابت و پیری
متخصص غدد و دیابت نیز در این نشست گفت: هفت تا 10 درصد جامعه ایرانی مبتلا به دیابت است.
دکتر علیرضا هجرتی افزود: دیابت، بیماری نیست بلکه اختلال متابولیک است که تمام سلول های بدن را درگیر می کند و مهم ترین عضو درگیر شده در این بیماری عروق هستند و اگر فعالیت عروق به هم بریزد، فرد سریع شروع به پیر شدن می کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر جدار داخلی رگ ، آسیب ببیند، خونرسانی کند شده و پا آسیب می بیند؛ خونرسانی پا در شرایط عادی هم کافی نیست پس اگر خونرسانی مختل شود پاها ، آسیب بیشتری می بیند و از سوی دیگر پا وزن بدن را هم تحمل می کند.
وی اضافه کرد: دیابت، اعصاب پا را درگیر می کند که این مساله موجب می شود پا بصورت بد روی زمین قرار گیرد و موجب بروز آسیب نقطه ای روی پا و تظاهرات جدی استخوانی می شود.
این متخصص غدد و دیابت گفت: 99 درصد هنر ما در بیماری دیابت این است که از بروز زخم پای دیابت پیشگیری کنیم.
هجرتی افزود: متاسفانه دیابت قبلا بیشتر در سنین بالای 50 یا 60 سال دیده می شد اما اکنون بسیاری از جوانان با مسایلی مانند دیابت، کم تحرکی و اضافه وزن روبرو هستند.
وی یادآور شد: زخم پای دیابت یا زخم های تهدید کننده اندام هستند که منجر به قطع عضو می شوند یا گاهی عفونت وارد خون می شود که در این صورت، تهدید کننده حیات است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: