کد خبر: ۱۳۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 10
ناتوان بودن 11 درصد از افراد جامعه در هر کشوری از سوی سازمان جهانی بهداشت مطرح شده که در این آمار تمام افراد دارای ناتوانی مانند افراد دارای آسم نیز محاسبه شده اند در حالیکه برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت باید به دنبال کسانی باشیم که واقعا به خدمات تخصصی نیاز دارند.

شفا آنلاین:معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت:هشتگ به راه افتاده در فضای مجازی مانند اینستاگرام و توئیتر با عنوان # ایران11 برای حمایت از 11 درصد جامعه معلول ایران، اذهان را به انحراف می کشاند چراکه در بیان آمار افراد دارای معلولیت، غلو کرده وبا احساسات مردم بازی می کند.

به گزارش شفا آنلاین،حسین نحوی نژاد افزود: ناتوان بودن 11 درصد از افراد جامعه در هر کشوری از سوی سازمان جهانی بهداشت مطرح شده که در این آمار تمام افراد دارای ناتوانی مانند افراد دارای آسم نیز محاسبه شده اند در حالیکه برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت باید به دنبال کسانی باشیم که واقعا به خدمات تخصصی نیاز دارند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک میلیون و 300 هزار نفر برابر با حدود دو درصد از جامعه در ایران دارای معلولیت هستند که در سازمان بهزیستی نیز پرونده دارند و این افراد از خدمات ارائه شده ناراضی هستند و حالا اگر بخواهیم آمار آنان را زیادی جلوه دهیم، مشکلی از کار آنان حل نمی کند.
وی ادامه داد: اگر عده ای فکر می کنند افراد دارای معلولیت بارز از دریافت خدمات محروم مانده اند ، می توانند آنان را به سازمان بهزیستی معرفی کنند چون در ارزیابی های ملی ما فقط یک میلیون و 300 هزار نفر فرد دارای معلولیت نیازمند دریافت خدمات تخصصی هستند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: سازمان جهانی بهداشت ، آمار 11 درصد افراد دارای ناتوانی در هر جامعه ای را ارائه کرده تا دولت ها را نسبت به ناتوانی های مختلف افراد آگاه کند تا بطورمثال اگر فردی در اداره ای ، میگرن یا کهیر ، داشت ، رئیس او بداند که این فرد نمی تواند در آن زمان ، فعالیت داشته باشد اما آیا باید این فرد را مددجوی بهزیستی تلقی کرد. بنابراین بهزیستی فقط به نیازمندان واقعی ، خدمات ارائه کند.
نحوی نژاد تاکید کرد: باید به دنبال موارد واقعی معلولیت در جامعه باشیم نه اینکه آمار 11 درصد جمعیت ایران معلول هستند را در سطح وسیعی ترویج کنیم ؛ اگر قرار باشد تمام افراد ناتوان را معلول حساب آوریم آنگاه دولت در ارائه خدمات به آنان ورشکست خواهد شد.
وی تصریح کرد: هشتگ راه افتاده در فضای مجازی با عنوان #ایران11 ، چالش ایجاد می کند؛ اینگونه هشتگ ها ، آفت های خاص خود را نیز دارند چراکه ابزار تکذیب یا تصدیق فوری در فضای مجازی وجود ندارد بنابراین اخبار یا کمپین ها باید از سوی رسانه های معتبر اعلام شوند.
وی ابراز اطمینان داد که هیچ فرد دارای معلولیت بارزی وجود ندارد که در بهزیستی ، پرونده نداشته باشد.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: حتی استاد دانشگاه دارای معلولیت نیز در این سازمان پرونده دارد چراکه شاید از مستمری این سازمان استفاده نکند اما از امتیازها و معافیت های کارت شناسایی خود مانند معافیت سربازی، بهره مند می شود.
نحوی نژاد افزود: اطلاعات منتشرشده در فضای مجازی باید در واقعیت نیز کاربردی باشند نه اینکه فقط بخواهند تعداد افراد دارای معلولیت کشور را زیاد جلوه دهند ، طبق ادعای آنان حدود 6 میلیون فرد دارای معلولیت شناسایی نشده در کشور وجود دارد و اگر اینطور است بیایند آنها را معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی یک میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت نیازمند خدمات در کشور به صورت سرشماری مطمئن و به صورت خانه به خانه انجام شده است.
وی یادآور شد: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت ، تمام افراد استفاده کننده از عینک یا افرادی که قبلا سکته قلبی داشته اند را نیز باید در شمار افراد دارای ناتوانی حساب کرد که اگر اینطور باشد باید برای همه افراد تجویز کنیم که بروند در خانه استراحت کنند و بنابراین با راه اندازی چنین هشتگ هایی نباید با احساسات مردم بازی کرد.
نحوی نژاد تاکید کرد : بهتر است به جای ارائه آمار دروغ و راه اندازی هشتگ های غیرمفید ، مشکلات افراد دارای معلولیت موجود یعنی مسکن ، کار و مستمری آنان را برطرف کنیم.
هشتگ #، یک نماد پیشوندی و یکی از تگ‌های ابرداده است، هشتگ ابزاری برای دسته‌بندی چنین پیام‌هایی فراهم می‌کند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند. عموماً کلیدی‌ترین کلمه مربوط به آن موضوع را با علامت هشتگ همراه کنند. این همراه کردن با استفاده از علامت # قبل از کلمه مورد نظر، انجام می‌شود
برچسب ها: سازمان ، بهداشت ، هشتک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: