کد خبر: ۱۳۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 10
نماینده مردم سراوان در مجلس تاکید کرد:
محمد باسط درازهی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت توجه ویژه ای به مردم مناطق محروم داشته است، افزود: دیدار وزیر بهداشت از استان سیستان و بلوچستان و منطقه سراوان قابل توجه بود، چرا که وزیر از تهران مستقیما به مرکز صفر مرزی یعنی سراوان آمد و اولین نقطه سفر خود را این منطقه محروم انتخاب کرد.
شفاآنلاین>سلامت>نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده محروم ترین نقطه کشورم گفت: طرح تحول سلامت در مقابل محرومیت است. این طرح در مناطق محروم، پیشروی عدالت بوده است و در حوزه انتخابیه سراوان به عنوان محروم ترین منطقه کشور، اثرات مثبت این طرح بخوبی احساس می شود.

به گزارش شفاآنلاین،محمد باسط درازهی  با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت توجه ویژه ای به مردم مناطق محروم داشته است، افزود: دیدار وزیر بهداشت از استان سیستان و بلوچستان و منطقه سراوان قابل توجه بود، چرا که وزیر از تهران مستقیما به مرکز صفر مرزی یعنی سراوان آمد و اولین نقطه سفر خود را این منطقه محروم انتخاب کرد.

این عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فن آوری مجلس با اشاره به اینکه در این سفر پروژه های نیمه تمام و تمام شده حوزه انتخابیه سروان مورد بازدید قرار گرفت، اظهار داشت: در این سفر از بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهرستان سروان که تقریبا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید به عمل آمد و وزیر بهداشت در این سفر قول داد تا آخر امسال یا اوایل سال آینده این بیمارستان به بهره برداری برسد .

باسط درازهی تصریح کرد: همچنین مجتمع آموزش عالی سلامت سراوان مورد توجه قرار گرفت تا از خود نیروهای بومی شهرستان برای این مجتمع، نیروی متخصص پرورش داده شود و فعالیت های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پزشکی که از اهمیت بسیاری در این استان برخوردار است به شکل بومی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدید وزیر از بیمارستان قدیمی سراوان و بخش های ICU و CCU و اتاق عمل و قسمت های متعدد بیمارستان سروان گفت: متاسفانه این بیمارستان وضعیت بسیار ضعیفی چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری دارد و وزیر بهداشت هم خیلی از این وضعیت متاثر شدند و در جلسه ای که با پزشکان و متخصصان داشتند قول پیگیری دادند که تمام تجهیزات پزشکی را ظرف مدت یک ماه تا ۴۰ روز آینده برای این بیمارستان فراهم آورند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات  و فن آوری مجلس خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده محروم ترین منطقه کشور تاکید می کنم که فعالیت ها در حوزه بهداشت و درمان در این منطقه نسبت به سایر حوزه ها بهتر صورت گرفته است. در حال حاضر خیلی از پروژه های بهداشتی و درمانی در این منطقه محروم تمام شده اند و درحال بهره برداری هستند. مردم به دنبال این بهبود شرایط از طرح تحول سلامت راضی هستند و آن را عامل ایجاد عدالت درمانی در این منطقه می دانند.

وی با اشاره به اینکه در این دولت، وزارت بهداشت توجه ویژه ای به استان سیستان و بلوچستان داشته است افزود : استان سیستان و بلوچستان در اکثر شاخص ها نسبت به کل کشور در رتبه پایین تری قرار دارد و وزارت بهداشت توانسته است تا حدی در امر بهداشت و درمان این فاصله را کاهش دهد، اما هنوز هم جای کار بسیاری وجود دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: منطقه ما به ویژه در بخش آموزش، بهداشت و درمان در محرومیت زیادی به سر می برد و به همین دلیل، جذب نیروی متخصص بومی از جمله نیازهایی است که امیدواریم با مساعدت وزیر بهداشت مرتفع شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: