کد خبر: ۱۳۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 11
مصرف طولانی‌مدت مسکن‌های قوی شبه‌افیونی، در بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر شایع است و به گفته محققان، می تواند دلیلی برای نگرانی باشد.
شفا آنلاین:  محققان داده‌های بیش از 67هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در فنلاند را بررسی کردند. آنها دریافتند که 7 درصد از بیماران برای بیش از شش ماه از مسکن‌های شبه‌افیونی به منظور تسکین درد غیر سرطانی استفاده کرده بودند.

   به گزارش شفا آنلاین:    یک سوم از بیمارانی که شروع به استفاده از این دارو‌ها می‌کردند، تبدیل به مصرف‌کنندگان طولانی‌مدت شدند. پژوهشگران به ارتباط قوی میان پچ‌های پوستی مسکن و استفاده طولانی‌مدت پی برده‌اند.

       محققان دانشگاه شرق فنلاند دریافتند که مصرف طولانی‌مدت شبه‌افیونی‌ها همراه با بنزودیازپین ها نیز شایع است. آنها می‌گویند که این یافته‌ها دلیلی بر نگرانی است؛ چرا که هر دو باعث خواب‌آلودگی می‌شوند. بنزودیازپین‌ها برای تسکین اضطراب، شل کردن عضلات و جلوگیری از تشنج استفاده می‌شوند. این محققان تاکید کردند که مصرف مواد افیونی در دراز‌مدت برای درد غیر سرطانی، مشکل‌ساز است. شواهد منافع آنها محدود است و خطر عوارض جانبی در مقایسه با درمان کوتاه‌مدت افزایش می‌یابد.
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: