کد خبر: ۱۳۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 09
پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه پکن می گویند خوابیدن با خاطرات غم انگیز در داخل مغز انسان انتشار می یابد و فراموش کردن آن را دشوار می کند. به همین دلیل آنان تاکید می کنند که افراد هیچگاه نباید درحالت عصبانیت به خواب بروند.
شفا آنلاین ، پاسخ احساسی افراد پس از یک حادثه بد، در صورتیکه فرد بیدار بماند تاحد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از روزنامه تایمزدر عوض زمانی که پس از وقوع رویداد احساسی منفی، بخوابند خاطرات این حادثه در مغز تقویت و با قوای بیشتری حفظ می‌شوند.

آنان تاکید کردند که انسان در حالت عصبانیت نباید بخوابد، چرا که خواب، رهایی و خلاص شدن از احساسات منفی و عصبانیت را دشوارتر می کند.

بر اساس پژوهشی که در دانشگاه پکن انجام شده، فراموش کردن هرگونه بحث و جدل شدید و احساسات منفی قبل از خواب، بسیار دشوار است.

پژوهشگران دانشگاه پکن با انجام یک تحقیق علمی دریافتند که فراموش کردن بحث و جدل های شدید و احساسات منفی، پیش از رفتن به خواب دشوار است.

دانشمندان تاکید کردند، خوابیدن با خاطرات غم انگیز فراموش کردن آنها را سخت و دشوار می کند، چرا که این احساسات در طول مدت خواب، در سراسر مغز انسان منتشر خواهد شدو به این ترتیب خواب، خاطرات غم‌انگیز و دلخراش را تثبیت و احساسات منفی را تغذیه می‌کند.

محققین نتیجه گرفتند که بهتر است پس از رخ دادن چنین وقایعی فرد بیدار بماند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: