کد خبر: ۱۳۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 06
شفا آنلاین>سلامت>این تفاهم‌نامه در زمینه توسعه علوم ژنتیک و متابولیسم منعقد شد و پیش از انعقاد این تفاهمنامه نشست‌های متعددی برگزار شد و در حال حاضر شرایط همکاری بین دو کشور در زمینه توسعه علوم پزشکی و آموزشی فراهم شده است.

شفا آنلاین>سلامت>تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های آموزشی و علمی بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و مؤسسه نورولوژی ژنتیک قبرس امضا شد.

به گزارش شفا آنلاین، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشستی که عصر امروز (سه‌شنبه) به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری با لئونی داس پیلاکتو، رئیس مرکز پژوهش‌های نورولوژی و ژنتیک قبرس برگزار شد، بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی بین دو کشور تأکید کرد و افزود: این تفاهم‌نامه در زمینه توسعه علوم ژنتیک و متابولیسم منعقد شد و پیش از انعقاد این تفاهمنامه نشست‌های متعددی برگزار شد و در حال حاضر شرایط همکاری بین دو کشور در زمینه توسعه علوم پزشکی و آموزشی فراهم شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های زیادی در کشور در زمینه علوم ژنتیک و متابولیسم ایجاد شده و لازم است با اشتراک علوم مرتبط با سایر مراکز معتبر بین‌المللی نسبت به توسعه این علوم در کشور اقدام کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد: این تفاهم‌نامه به منظور توسعه همکاری فی‌مابین ایران و قبرس برای توسعه علوم ژنتیک و متابولیسم منعقد شده و تبادل اساتید این حوزه بین دو کشور از جمله مفاد تفاهم‌نامه فوق است.

لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: توسعه بین‌المللی آموزش علوم پزشکی یکی از محورهای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش این علوم و از جمله اولویت‌های وزارت بهداشت در حوزه آموزش است. بر همین اساس در انعقاد این تفاهم‌نامه به تبادل دانشجو بین دو کشور برای تحصیل در این زمینه نیز توجه شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، اجرای پروژه‌های مشترک بین این پژوهشگاه و مرکز پژوهش‌های نورولوژی و ژنتیک قبرس را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه فوق برای آغاز همکاری دو کشور در زمینه علوم ژنتیک و متابولیسم منعقد شده و با تشکیل کارگروه‌های مشترک فی‌مابین این همکاری‌ها گسترش خواهد یافت.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این تفاهم‌نامه بین قبرس و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران اجرایی شده است و امیدواریم در آینده نزدیک زمینه‌های تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور توسعه یابد.

در این نشست آندریاس کوزوپس سفیر قبرس در ایران، اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل، حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت و برخی از مراکز پژوهشی و آموزش دانشگاه‌ها حضور داشتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: