کد خبر: ۱۳۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 06
سفیران سلامت ضمن رعایت اصول بهداشتی و تامین سلامت خود این اصول را در زمینه های مختلف به دیگر اعضای خانواده آموزش می دهند.

شفا آنلاین:مدیرکل دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ترویج و توسعه آگاهیها و سلامت خانواده های ایرانی تربیت 20 میلیون سفیر سلامت در سطح کشور لازم است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر شهرام رفیعی پور روز سه شنبه در 'همایش آموزشی ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه' در مشهد با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقا سلامت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور افزود: تلاش شده در کشور با اجرای برنامه خودمراقبتی و تربیت سفیران سلامت شاهد ترویج و توسعه سلامت در خانواده ها باشیم لذا انتظار می رود در هر خانواده ایرانی یک سفیر سلامت وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: سفیران سلامت ضمن رعایت اصول بهداشتی و تامین سلامت خود این اصول را در زمینه های مختلف به دیگر اعضای خانواده آموزش می دهند. به این ترتیب سیران سلامت تندرستی کل اعضای خانواده را در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای واگیردار و غیر واگیر تامین می کنند.
مدیرکل دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت گفت: نیروی انسانی سالم پایه اصلی پیشرفت و توسعه کشور است و البته در نظامی که محور بر درمان قرار داده شده توسعه این رویکرد قدری مشکل اما شدنی است.
وی افزود: تاکنون یک میلیون و 500 هزار سفیر سلامت در سطح کشور در قالب 'طرح خود مراقبتی' تربیت شده اند.
رفیعی پور ادامه داد: همچنین 500 هزار دانش آموز سفیر سلامت و نیز 500 هزار معلم سفیر سلامت آموزشهای لازم را فرا گرفته و تربیت شده اند.
وی گفت: باید در دل جامعه 'خانه سلامت' ایجاد شود به این معنا که با وجود هر سفیر سلامت در هر خانواده شاهد تامین سلامت خانواده و در نهایت خانه سلامت باشیم.
مدیرکل دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت افزود: در برگزاری همایش آموزشی
ازدواج سالم و نیازسنجی سلامت جامعه دو رویکرد اصلی شامل تشریح و تبیین برنامه های اجرای طرح خود مراقبتی و نیز تشریح طرح ترویج ازدواج مناسب، سالم و پایدار مورد توجه است.
وی ادامه داد: برنامه ملی خودمراقبتی و بسته خدمت خودمراقبتی برای تحقق بند 11 سیاستهای کلان سلامت تدوین شده و بر اساس سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در برنامه توسعه پیگیری می شود و بطور جدی مبتنی بر این بند تمام اهداف تنظیم شده است.
همایش آموزشی ازدواج سالم و نیاز سنجی سلامت جامعه با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقا سلامت و نیز کارشناسان سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: