کد خبر: ۱۳۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
دلایل وزارت بهداشت در ممنوعیت ارائه رایگان برخی از روزنامه‌ها در بیمارستان
ما انتشار و ارائه هیچ روزنامه و نشریه‌ای را منع نمی‌کنیم ولی مهم این است که توزیع روزنامه روش دارد، کدام دستگاه دولتی اجازه می‌دهد که به صورت رایگان نشریه در حوزه‌اش توزیع شود و تبلیغات از طریق آن انجام گیرد.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به دلیل رانت تبلیغاتی و سیاست‌گذاری‌های مستقیم و غیر مستقیم اجازه توزیع هیچ روزنامه و نشریه‌ای را بدون آبونمان در مراکز بهداشتی ودرمانی نمی‌دهیم، گفت: هاشمی پر توجه‌ترین وزیر به فضای رسانه‌ای کشور است.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با عدم اجازه وزارت بهداشت به انتشار روزنامه سپید در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاه‌ها گفت: ما انتشار و ارائه هیچ روزنامه و نشریه‌ای را منع نمی‌کنیم ولی مهم این است که توزیع روزنامه روش دارد، کدام دستگاه دولتی اجازه می‌دهد که به صورت رایگان نشریه در حوزه‌اش توزیع شود و تبلیغات از طریق آن انجام گیرد.

وی افزود: این مسئله در حوزه بهداشت و درمان می‌تواند محل کسب و آگهی باشد چرا به اصرار به چاپ رایگان این روزنامه و ارائه آن وجود دارد؟!

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: چرا توزیع این روزنامه برخلاف روال عادی است؟ ما کمتر آدم‌هایی را می‌شناسیم که در سراسر روزنامه توزیع کنند و نخواهند خودشان را ارائه دهند. ما اجازه این رانت را به کسی نمی‌دهیم.

حریرچی اضافه کرد: نشریه‌ای که مجاز باشد بدون آبونمان در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شود یک پتانسیل استفاده از آگهی دارد و ما این پتانسیل را انحصاراً به کسی نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: به دلیل رانت تبلیغاتی و سیاست‌گذاری‌های مستقیم و غیر مستقیم، وزارت بهداشت در هیچ دوره‌ای اجازه‌ توزیع رایگان در این زمینه نمی‌دهد و هر نشریه‌ای در فضای آزاد مطبوعاتی می‌تواند فعالیت کند نه اینکه به صورت رایگان به درب اتاق عمل و 50 پاویون پزشکی برسد.

حریرچی، هاشمی را پر توجه‌ترین وزیر به فضای رسانه‌ای کشور برشمرد و گفت: آقای هاشمی تنها وزیر بهداشتی بوده که سخنگو مشخص کرده و خودش را در معرض سئوال قرار داده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: