کد خبر: ۱۳۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 06
مطالعه صورت گرفته توسط اقتصاددانان دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد، افراد سالم مشتریان بالقوه نوآوری‌های پزشکی بوده و بدون ابتلا به مشکل خاصی، برای بهره‌مندی از درمان‌های جدید هزینه می‌کنند.
شفا انلاین:بیماران طبیعتا نیازمند دریافت خدمات درمانی بهتر برای بهبود سریعتر هستند، اما چرا افراد سالم برای درمان‌های جدید مبالغ بالایی هزینه می‌کنند؟

به گزارش شفا آنلاین:شرکت‌های داروسازی تمایل زیادی به تولید دارو برای بیماری‌هایی دارند که تعداد زیادی بیمار مبتلا به آنها هستند؛ با این حال، افراد سالم نیز جزو مشتریان بالقوه داروها و درمان‌های نوین محسوب می‌شوند.

تولید داروهای ضد رتروویروسی برای درمان عفونت اچ‌آی‌وی، نقطه عطفی در تاریخ داروسازی محسوب می‌شود. معرفی درمان بسیار فعال بر ضد رتروویروس HAART)) در سال 1996، عفونت اچ‌آی‌وی را از یک بیماری ویروسی کشنده به یک بیماری مزمن قابل کنترل تبدیل کرد.

اما میزان استفاده از درمان HAART نه تنها در بین افراد با عفونت اچ‌آی‌وی مثبت، بلکه در بین افراد سالم بدلیل نگرانی از احتمال ابتلا در آینده، بسیار بالا است.

بررسی داده‌های برنامه موسوم به MACS طی سال‌های 1989 تا 2002 (قبل و بعد از معرفی درمان HAART) نشان می‌دهد، اگرچه این روش درمانی یک مزیت عمده برای مبتلایان به اچ‌آی‌وی مثبت است، اما گرایش فزاینده‌ای بین افراد سالم برای دسترسی به این درمان – مشابه تقاضا برای بیمه –  وجود دارد.

گرایش به نوآوری‌های پزشکی می‌تواند دلیل دیگری نیز داشته باشد: زندگی بدون ترس از ابتلا به عفونت ویروسی با تولید یک واکسن (فرضی) ضد ایدز.

به گفته پژوهشگران، درحال حاضر افراد بدلیل شیوع بالای بیماری‌هایی مانند آلزایمر، زوال عقل و سرطان روده بزرگ، برای دسترسی به درمان‌های نوین مبالغ زیادی هزینه می‌کنند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد، تقاضای مخفی برای فناوری‌های پزشکی توسعه نیافته وجود دارد که این تقاضا، در نهایت منجر به تخصیص میلیون‌ها دلار به سازمان‌های دولتی، موسسات و شرکت‌های تحقیقاتی بزرگ برای توسعه درمان‌های نوین خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: