کد خبر: ۱۳۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 04
در ۵۷۰ بیمارستان دانشگاهی، بخش اورژانس نوسازی و بازسازی شده است اما در ۱۲۰ بیمارستان، به طور خاص، تجهیزات و امکانات تروما متمرکز شده است.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: بخش اورژانس همانند دوران گذشته، تبعیدگاه نیروهای پزشکی و پرستاری نیست.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن هاشمی روز یکشنبه در دومین کنگره ملی تروما در کتابخانه ملی ایران، از وجود ۱۲۰ بیمارستان تروما در کشور و بازسازی و نوسازی آنها ابراز خرسندی کرد و افزود: در ۵۷۰ بیمارستان دانشگاهی، بخش اورژانس نوسازی و بازسازی شده است اما در ۱۲۰ بیمارستان، به طور خاص، تجهیزات و امکانات تروما متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته بخش اورژانس کمتر مورد استقبال نیروهای انسانی بود، اظهار داشت: در حال حاضر کمترین مشکل در بخش اورژانس بیمارستان ها است زیرا بیشترین پرداخت ها در این بخش است و ۷۰ درصد از نیروهای انسانی آن باید سابقه فعالیت بیش از ۵ سال داشته باشند و بخش اورژانس همانند دوران گذشته، تبعیدگاه نیروهای پزشکی و پرستاری نیست و به رغم عدم اجازه استخدام، با افزایش کارانه و جذب نیروهای قراردادی سعی کردیم که مشکلات نیروی انسانی در این بخش را کاهش دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به تصویب لایحه تبدیل اورژانس کشور به سازمان در کمیسیون تلفیق مجلس، گفت: امیدواریم این سازمان در آینده بتواند خدمات ارزنده خود را به مردم ارائه دهد و اگر هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مختلف باشد، اورژانس می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و امیدوارم که در کشور شاهد افزایش هم افزایی و همدلی بین دستگاه های مختلف امدادی باشیم.

هاشمی اظهار داشت: تعداد فارغ التحصیلان اورژانس در کشور حدود ۲ برابر شده و به رغم اینکه برخی از همکاران ما در گروه های مختلف آموزشی، با افزایش ظرفیت رشته اورژانس مخالف بودند اما این افزایش نیروها با توجه به تعداد حوادث بسیار بالا در کشور، نقش مهمی در مدیریت اورژانس های بیمارستانی و کاهش صدمات و عوارض ناشی از سوانح دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: