کد خبر: ۱۳۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 02
در راستای پیشگیری از تولد هزاران معلول در سطح کشور به زودی و پس از تصویب هیات وزیران مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در سراسر کشور اجباری خواهد شد.
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح های پیشگیرانه، استاندارد سازی خدمات و استفاده از ظرفیت های ارزشمند جامعه در راستای خدمت رسانی به افراد ناتوان و کم توان را از رویکرد های مهم رفاهی دولت تدبیر و امید بیان کرد.

به گزارش شفا آنلاین، «انوشیروان محسنی بندپی» پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید بهزیستی کیش گفت: پیگیری های علمی فرایند محور و مستمر در رابطه با پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها از رویکردهای این سازمان است.

وی تصریح کرد: تلاش شده تا با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی از بروز آسیب های اجتماعی و معلولیت جلوگیری شود.
وی به پوشش 90 در صدی غربالگری شنوایی سنجی و غربالگری تنبلی چشم در کشور اشاره کرد و افزود: طرح غربالگری اوتیسم در سراسر کشور در حال اجراست.
محسنی بندپی گفت: در راستای پیشگیری از تولد هزاران معلول در سطح کشور به زودی و پس از تصویب هیات وزیران مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در سراسر کشور اجباری خواهد شد.
وی اظهار کرد: برای زوج هایی که پس از اعلام نتایج مرحله نخست نیاز به انجام آزمایش های پیشرفته تر داشته باشند شرایط لازم فراهم خواهد شد تا پس از این کمتر شاهد تولد نوزادهای معلول در کشور باشیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، استانداردسازی خدمات و توانمند سازی جامعه را از رویکردهای رفاهی دولت یازدهم بیان کرد و گفت: تشخیص زود هنگام و ارائه خدمات مناسب در سریع ترین زمان ممکن گام های مهم و اساسی برای مداوای بیماران و پیشگیری از افزایش شمار معلولان در جامعه است.
وی به امضای تفاهم نامه همکاری با یکی از معتبرترین سازمان های استاندارد سازی خدمات اروپا اشاره کرد و گفت: این برنامه در راستای توانمند سازی خانواده ها در زمینه توانبخشی به معلولان و خارج شدن از حالت دولت محور برای ارائه خدمات استاندارد درمانی به جامعه است.
وی از حرکت خداپسندانه خیرین در ساخت ساختمان جدید بهزیستی کیش و همچنین نگاه مثبت مسئولان منطقه آزاد کیش برای کمک به مدد جویان برای بهبود زندگی آنان قدردانی کرد.
ساختمان جدید اداره بهزیستی کیش در منطقه میر مهنا جنب مرکز بهداشت بو علی واقع شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: