کد خبر: ۱۳۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 02
70 درصد از عوارض بیماری دیابت در صورت تشخیص به‌موقع قابل‌پیشگیری است
به گزارش شفا آنلاین: کارشناس برنامه غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود خبر ندارند زیرا این بیماری بی‌خبر می‌آید و اگر افراد هوشیار نباشند پس از آسیب رساندن به بدن متوجه بیماری خود خواهند شد.

 خدیجه محمدی افزود: معمولاً 70 درصد از عوارض بیماری دیابت در صورت تشخیص به‌موقع قابل‌پیشگیری است و همچنین با مدیریت و کنترل قند خون نیز می‌توان از بسیاری از آسیب‌های این بیماری خاموش مانند نابینایی، نارسایی کلیه و کبد، بیماری‌های قلب و عروق و قطع عضو جلوگیری کرد.

وی بابیان اینکه بیماری دیابت موجب اختلال در متابولیسم بدن و برهم خوردن تعادل قند خون می‌شود گفت: بیماری دیابت و عوارض آن در اغلب کشورها یکی از علل اصلی مرگ زودهنگام بوده و در برخی کشورها عامل بیش از 50 درصد از مرگ‌ها بوده است.

محمدی افزود: برگزاری جشنواره نوشیدنی‌های سالم و جشنواره غذای سالم در مهدکودک‌ها، آموزش بیماران دیابتی در مساجد، حضور در روستاها و آموزش بیماران دیابتی، اهدای جوایز به دیابتی‌های کنترل‌شده و ایجاد کلینیک سیار دیابت در روستاها ازجمله فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در کنترل و پیشگیری از دیابت است.
برچسب ها: بهداشت ، شبکه ، متابولیسم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: