کد خبر: ۱۳۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 02
پژوهش های دانشمندان نشان می دهد که در برخی موارد بدن کودکان دارای اضافه وزن برای عضله سازی دچار اختلال شده و بدن آن ها به دلیل دارا بودن چربی زیاد اقدام به ساخت بخش های دیگری مانند استخوان می کند .
شفا آنلاین:ژوزف کیندلر (Joseph Kindler) از دانشگاه جورجیا در ایالات متحده امریکا به همراه تیمی از دانشمندان در حال بررسی تاثیرات اضافه وزن و چاقی بر ساختار بدن کودکان بوده و به طور ویژه ای به مطالعه استخوان بندی این افراد می پردازد .

به گزارش شفا آنلاین: وی در رابطه با این موضوع می گوید : « این یک مساله مشترک در کودکان بوده و عضله یک عامل تعیین کننده  قوی در رشد کودک محسوب شده و تاثیر مستقیمی بر چگونگی رشد استخوان دارد . »

دانشمندان در مطالعات خود دریافتند که عضله یکی از عوامل قوی برای رشد استخوان در سراسر دوران کودکی و نوجوانی محسوب می شود . با این حال  رابطه فوق ممکن است در کودکانی با ابتلا به چاقی زیاد متفاوت باشد . چربی بیش از حد که با چاقی همراه باشد می تواند در عضلات ذخیره شود و بر قدرت استخوان تاثیر منفی بگذارد .

او در ادامه توضیحاتش اظهار داشت : « کودکان چاق تمایل به داشتن عضلات بیشتری دارند بنابراین ما تصور می کنیم که آن ها استخوان های قوی تر و بزرگتری نیز خواهند داشت . »

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در مطالعات خود به بررسی این مساله پرداختند که چگونه عضله می تواند در ویژگی های مختلف استخوان در کودکان از جمله اندازه و قدرت آن تاثیر گذارد. بر اساس تجزیه و تحلیل و آنالیز اطلاعات به دست آمده از تحقیقات پیشین ، دانشمندان دریافتند که عضله یکی از عوامل قوی برای رشد استخوان در سراسر دوران کودکی و نوجوانی محسوب می شود . با این حال  رابطه فوق ممکن است در کودکانی با ابتلا به چاقی زیاد متفاوت باشد . چربی بیش از حد که با چاقی همراه باشد می تواند در عضلات ذخیره شود و بر قدرت استخوان تاثیر منفی بگذارد .

در این مطالعات شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ، ممکن است این چربی به همراه عضله اثراتی را در چگونگی رشد استخوان داشته باشد. چربی بیش از حد به ویژه در عضلات ، می تواند در رابطه بین ماهیچه های بدن  و استخوان در سنین کودکی تاثیر گذار باشد که البته اگر چه این مساله هنوز در دست بررسی و مطالعه است  اما این بدیهی  است که رابطه ای مستقیم بین این دو موضوع وجود دارد .  

دانشمندان و پژوهشگران توصیه می کنند که یک اتصال مضر بالقوه بین چربی بدن و رشد استخوان وجود دارد و باید کودکان را از طریق ارائه یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی خوب در شرایط سلامت جسمی قرار داد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: