کد خبر: ۱۳۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در یک ماه آینده پنج هزارو 500 امدادگر و نجاتگر دیگر در سطح کشور درجه بندی می شوند.
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: 501 پایگاه امداد و نجات به منظور خدمت رسانی به مسافران در جاده های سراسر کشور مستقر شده اند.

به گزارش شفا آنلاین،مرتضی سلیمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاههای امداد و نجات هلال احمر ویژه زائران پیاده رضوی در خراسان رضوی افزود: این پایگاه ها به مسافران جاده ای و بین شهری خدمات امداد و نجات ارائه می دهند.
وی همچنین بر اهمیت تخصص و توانمندی امدادگران و نجاتگران تاکید و بیان کرد: 60 هزار نجاتگر و امدادگر درجه بندی شده در سازمان امداد و نجات هلال احمر فعالیت دارند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در یک ماه آینده پنج هزارو 500 امدادگر و نجاتگر دیگر در سطح کشور درجه بندی می شوند.
وی افزود: نیروهای داوطلب تمام تلاش و توان خود را در جهت امدادرسانی و کمک به ماموریت جمعیت هلال احمر به کار می گیرند بنابراین نباید مانع و شرایط محدود کننده برای دریافت خدمت از آنان باشد.
سلیمی در خصوص میانگین مدت زمان رسیدن نیروهای هلال احمر به محل حوادث نیز بدون اشاره دقیق به این زمان گفت: بر اساس نوع حادثه جاده ای، ریلی و حوادث طبیعی و دیگر موارد مدت زمان رسیدن نیروهای امداد به سر صحنه متفاوت است.
وی افزود: از اولویت ها و برنامه های مهم در دستور کار هلال احمر ایجاد امکان برای ارائه خدمات امدادی همزمان با نجات بخصوص در حوادث طبیعی است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با توجه به فاصله 30 تا 40 کیلومتری میان پایگاههای جاده ای، مدت زمان کنونی رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه زمان مطلوبی است.
وی ادامه داد: همچنین اسکان اضطراری جزء مطالبات اولیه است که در پاسخگویی به حوادث هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر آمادگی می تواند کمک فراوانی به افراد کند.
سلیمی گفت: همچنین اجرای 'طرح خادم و خودامدادی در روستاها' در کاهش آسیبهای ناشی از حوادث طبیعی کمک فراوانی می کند بنابراین تقویت و گسترش این طرح در برنامه های سازمان امداد و نجات قرار گرفته است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر که صبح سه شنبه وارد مشهد شد پس از شرکت در نشست خبری، از پایگاهها و ایستگاههای خدمات رسانی زائر در مبادی ورودی مشهد بازدید کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: