کد خبر: ۱۳۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
تقلید نکردن کودکان از رفتار بزرگسالان، بروز حالت ترس یا وحشت شدید، استفاده از اشاره به جای کلام برای مطرح کردن درخواست، بخشی از نشانه‌های کودکان مبتلا به اوتیسم است.
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس گروه مراکز روزانه آموزشی توانبخشی بهزیستی کشور از آغاز غربالگری اینترنتی اوتیسم برای کودکان 2 تا پنج سال کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، مریم پورسید افزود:‌والدین این کودکان ضمن مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان بهزیستی باید به 10 پرسش پاسخ دهند که در صورت مثبت بودن پاسخ سه سئوال یا بیشتر، کودکشان به اختلال اوتیسم مشکوک خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: تقلید نکردن کودکان از رفتار بزرگسالان، بروز حالت ترس یا وحشت شدید، استفاده از اشاره به جای کلام برای مطرح کردن درخواست، بخشی از نشانه‌های کودکان مبتلا به اوتیسم است.
رئیس گروه مراکز روزانه آموزشی توانبخشی بهزیستی کشور، افزود: این کودکان صداهایی با تن زیر بطور مثال صدای «ای ای ی» و صداهای مشابه برای برانگیختن خود ایجاد می‌کنند؛ زمانی که تشویق می‌شوند یا اینکه دیگران تلاش دارند آنان را سرگرم یا شاد کنند، شاد نیستند و به نقطه‌ای خیره می‌شوند.
پورسید ادامه داد: کودکان مبتلا به اوتیسم ، همچنین زمان حضور دیگران از خود، واکنشی نشان نمی‌دهند و از ارتباط چشمی امتناع می‌کنند و زمانی که فرد دیگر به آنها نگاه می‌کند به جای دیگر نگاه می‌کنند.
وی اضافه کرد: کودکان مبتلا به اوتیسم برای اشاره به خود از کلمه «من» استفاده نمی‌کنند؛ همچنین دست‌ها و انگشتان را کنار بدن خود به شکل پرنده یا جلوی چشمانشان تکان می‌دهند و اشیاء مختلف مانند اسباب بازی را بیش از حد می‌بویند.
رئیس گروه مراکز روزانه آموزشی توانبخشی بهزیستی کشور ، اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: