کد خبر: ۱۳۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 26
واحدهای کوچکی که بدون نظارت های بهداشتی، محصولات سلامت محور تولید می کنند، امکان عرضه محصولات خود را خارج از صنف و محل تولید خود، ندارند

شفا آنلاین:رئیس سازمان غذا و دارو از ساماندهی هزاران واحد کوچک تولید محصولات سلامت محور در کشور -که بسیاری از آنها بدون مجوزهای بهداشتی فعالیت می کنند-، خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند افزود: واحدهای کوچکی که بدون نظارت های بهداشتی، محصولات سلامت محور تولید می کنند، امکان عرضه محصولات خود را خارج از صنف و محل تولید خود، ندارند و بطور مثال نمی توانند ترشی یا عسل تولیدی خود را در جاهای دیگر توزیع کنند.
وی ادامه داد: این محصولات تولیدی خارج از نظارت بهداشتی در همان محل کار، بطورمثال مغازه و مزرعه، عرضه می شود و افرادی که به این واحدهای تولیدی اعتماد دارند، این محصولات را می خرند و مصرف می کنند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر محصولات تولیدی این واحدهای کوچک در قالب یک برند و با نظارت های بهداشتی باشد، می تواند خارج از محل تولید نیز عرضه و توزیع شود که این کار نیاز به مجوزهای بهداشتی دارد.
رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: این مجوزهای فعالیت به اشتغال زایی نیز کمک خواهد کرد.
دیناروند تصریح کرد: بیش از 10 هزار واحد صنعتی کالاهای سلامت محور در کشور فعالیت دارند و حالا تصور کنید تعداد واحدهای کوچک تولیدی چقدر بیشتر از این رقم خواهد بود.
وی تاکید کرد: قرار نیست فرآیند صدور مجوز برای این واحدهای تولیدی کوچک، تسهیل شود بلکه می خواهیم با کمک بسیج سازندگی، این واحدها را ساماندهی کنیم و خوشه های اقتصادی (مجموعه ای از واحدهای های کوچک تولیدی در یک مکان جغرافیایی) ، ایجاد کنیم.
وی یادآور شد: در اجرای این برنامه برای واحدهای کوچک تولیدی مختلف که نمی توانند مسئول فنی داشته باشند و فرآیندها را کنترل شود، مجموعه ای از واحدها تحت کنترل یک مسئول فنی قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: می خواهیم این واحدهای کوچک تولیدی، برندینگ و مجوز داشته باشند و شرایط موجود این واحدهای تولیدی را ارتقا دهیم.
دیناروند در پاسخ به سئوال مبنی بر اینکه در صورت همکاری نکردن این واحدها آیا با آنها برخورد خواهد شد، تصریح کرد: اگر این واحدها همکاری نکنند برخوردی لازم نیست چراکه قرار است این واحدهای تولیدی از یک مزایایی استفاده کنند و بهتر است که همراهی کنند اما اگر نمی خواهند از این مزایا استفاده کنند، اتفاقی نمی افتد.
برچسب ها: سازمان ، سلامت ، عسل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: