کد خبر: ۱۳۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
عضو هیأت مدیره انجمن روانپزشکان ایران:
شفاآنلاین :مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: تغییروتحولات ناگهانی در سیستم ارزشها، وضعیت اقتصادی و اجتماعی می تواند زمینه ساز بیماری‌های روانی شود.
 دکتر فربد فدایی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: مسائل اجتماعی نقشی در ایجاد برخی از بیماری ها دارند که مرتبط با استرس است. برای نمونه فقر، بیکاری، اعتیاد هم می‌توانند ناشی از بیماری روانی باشند هم می‌توانند بیماری روانی را به وجود بیاورند و روی هم تأثیرات متقابلی دارند.

 وی تصریح کرد: در کل تغییر و تحولات ناگهانی در سیستم ارزشها و وضعیت اقتصادی و اجتماعی می‎تواند زمینه ساز بیماری های روانی شود. کما اینکه در اتحادیه ی شوروی سابق پس از فرو پاشی به ناگهان میزان خود کشی دوبرابر شد. چون مردم به یک سیستم فکری عادت داشتند که ناگهان تغییر کرد و نمی‎توانستند خود را باسیستم جدید وفق دهند.

 عضو هیأت مدیره انجمن روانپزشکان ایران گفت: همچنین دیده شده که در برخی از کشورهای نفت خیز که مردم ناگهان درآمدشان افزایش یافته اغلب دچار بیماری های روانی شده اند چون نمی دانستند با این پول باد آورده چه کنند.

 وی خاطر نشان کرد: کشور ما به دلیل اینکه در معرض بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله زیاد قرار می گیرد، عوارض اش به شکل بیماری های روانی دیده می شود و همچنین جنگ هم یکی ازمسائلی است که برای مردم مشکلات روانی بسیاری ایجاد می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: