کد خبر: ۱۳۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 25
معاون آموزشی وزارت بهداشت به نظر کمیسیون تلفیق مبنی بر جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت واکنش نشان داد.
شفا آنلاین:لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت اشاره به یکی از بحث های کمیسیون تلفیق مبنی بر جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت گفت: حوزه آموزش پزشکی در سال های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده و از بسترهای مختلف برای ارائه خدمات استفاده شده است.

به گزارش شفا  آنلاین:وی عنوان کرد: در شرایط فعلی جدا کردن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت بسیار مشکل بوده و هزینه بسیاری بر دوش کشور می گذارد. چرا که تربیت سالانه 10 هزار دندانپزشک، پزشک و داروساز از برکت گسترش بسترهای موجود در وزارت بهداشت است.

لاریجانی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های دقیق وزارت بهداشت در زمینه نیروی انسانی افزود: تعدیل های لازم با محاسبات دقیق در زمان های مناسب انجام شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت را مخالف سیاست های کلان دانست و بیان کرد: این شرایط با دستور رهبری و شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شده و تصور ما تاثیر محدود نظر کمیسیون تلفیق است.

وی اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با گسترش آموزش پزشکی، آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی در قالب آمایش سرزمینی می توان شبکه های علمی و همکاری های بین‌بخشی قسمت های مختلف را سامان داد و هم‌افزایی ایجاد کرد.

لاریجانی ضمن بعید خواندن جداشدن آموزش پزشکی از این وزارتخانه یادآور شد: اکنون دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهند و گرچه مسئولیت وزارت بهداشت را سنگین کرده اند اما جدا شدن بخش آموزشی آنها وزارت بهداشت را دچار چالش می کند.ycj
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: