کد خبر: ۱۳۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 24
ورزش کردن روشی عالی برای سالم ماندن و وزن کم کردن است اما هر چیزی را که می‌شنوید، باور نکنید. نکاتی که در پی می‌آید، نکاتی درباره ورزش کردن هستند:
شفا آنلاین:  وزنه زدن به خاطر ایجاد عضله‌سازی در بدن می‌تواند مانعی برای اضافه وزن محسوب شود. ورزش‌های قدرتی یک یا دوبار در هفته نمی‌تواند موجب ساخت ماهیچه‌های حجیم و قدرتمند شود اما راهی موثر برای حجیم کردن ماهیچه‌ها است و به شما کمک می‌کند چربی‌های بدن خود را بیشتر آب کنید. تمرین با وزنه، میزان کالری مصرفی روزانه‌ شما را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:بدون تمرین با وزنه، هرگز به درستی چربی نخواهید سوزاند. اگرچه تمرینات هوازی برای چربی سوزی مفیدند اما اگر فقط تمرینات هوازی انجام دهید، سر انجام بدن شما از بافت عضلانی‌تان تغذیه خواهد کرد و آن چنان که باید از چربی‌ها کاسته نمی‌شود. اگر می‌خواهید چربی سوزی کنید، کمی هم باید با وزنه بدنسازی کنید.

       برای بهترین بهره از ورزش لازم نیست تمرینات طولانی‌مدت داشته باشید. شما می‌توانید مدت ورزش خود را به سه بار در روز و به مدت ده دقیقه تقسیم کنید اما دست کم باید ۱۵۰ دقیقه ورزش‌های هوازی همچون راه رفتن یا دوچرخه سواری و دوبار ورزش قدرتی برای ساخت عضله در هفته در برنامه خود داشته باشید. وقتی که برای ساعت‌ها با هدف کاهش وزن تمرین هوازی انجام می‌دهید، به همان نسبت مجبور می‌شوید غذای بیشتری هم مصرف کنید. اما نه تنها تردمیل های طولانی مدت یا جلسات دوچرخه سواری باعث سوزاندن چربی‌تان نمی‌شود، بلکه ماهیچه‌های با ارزشتان را هم در این راه از دست می‌دهید.

       لازم نیست برای تناسب اندام به ورزشگاه بروید. افراد بارها و بارها تصمیم می‌گیرند تا ورزش کنند و برای این کار برنامه‌ریزی می‌کنند اما تمام برنامه‌هایشان به دلیل نداشتن وقت کافی بهم می‌خورد. نداشتن وقت کافی برای ورزش کم‌وبیش مشکلی همگانی است بنابراین هر روز روش‌هایی ساده برای فعالیت بیشتر برای خود پیدا کنید. این کار را از طریق پیاده رفتن تا ایستگاه اتوبوس، راه رفتن، باغبانی کردن و استفاده از پله در برنامه خود بگنجانید.

       ریتم شبانه روزی بدن شما تعیین کننده این است که فردی سحرخیز یا شب زنده دار هستید و نمی‌توانید کار زیادی برای تغییر این ریتم انجام دهید. ریتم‌های شبانه‌روزی بدن براساس الگوی ۲۴ ساعته چرخش زمین است. این ریتم‌ها بر کارکردهای بدن مانند فشارخون، درجه حرارت بدن، میزان هورمون‌ها و سرعت ضربان قلب اثر می‌گذارند و همه این عوامل ممکن است نقشی در آمادگی بدنی شما برای ورزش داشته باشند بنابراین برای فعالیت ورزشی باید به ساعت بدنی خود توجه داشته باشید. البته عوامل دیگری هم بر زمان ورزش کردن شما تاثیر دارند، مانند برنامه‌های خانوادگی، کار یا در دسترس بودن دوستی که همراه شما ورزش کند.سپید
منبع: HealthDay
برچسب ها: ورزش ، وزنه ، کاهش وز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: