کد خبر: ۱۳۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 24
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مردم آمریکا در سنین پایین‌تری به سکته مغزی دچار می‌شوند.
شفا آنلاین: بر اساس این مطالعه، متوسط سن افرادی که مبتلا به اولین سکته مغزی خود می‌شوند، از 7/71 در سال ۲۰۰۰ به 3/69 در سال ۲۰۱۲ کاهش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین:    چانگوی لی، متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه میشیگان و نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید، به طور کلی نرخ سکته مغزی در آمریکا کمتر شده است؛ اما این میزان در افراد زیر ۶۵ سال پایین نیامده و در افراد زیر سن ۵۵ سال، میزان سکته مغزی در حال افزایش است.

       طبق این پژوهش، کاهش در میانگین سن افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند، می‌تواند پیامدهای بزرگی برای سلامت عمومی داشته باشد. برای مثال کسی که در سنین جوان‌تر سکته مغزی می‌کند ممکن است در مقایسه با فرد مسن‌تری که دچار این عارضه می‌شود، برای مدت طولانی‌تری پس از آن ناتوان باشد.

       سالانه، حدود ۷۹۵ هزار نفر در آمریکا به سکته مغزی مبتلا می‌شوند و حدود ۶۱۰ هزار تن از آنها برای نخستین بار این عارضه را تجربه می‌کنند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، سکته مغزی علت اصلی ناتوانی طولانی‌مدت جدی است.

       محققان داده‌های بیماران بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ را بررسی کردند. بیمارانی که قبل از شروع مطالعه دچار سکته مغزی شده بودند، حذف شدند.

       آنان روی نوعی از سکته به نام سکته مغزی ایسکمیک متمرکز شدند. سکته‌های مغزی ایسکمیک، شایع‌ترین نوع سکته مغزی است و زمانی رخ می‌دهد که یک لخته خون، جریان خون به مغز را مسدود کند و مانع از دریافت اکسیژن و مواد مغذی در منطقه‌ای از مغز شود.

       بیش از ۳۲۰۰ نفر در طول دوره مطالعه دچار سکته ایسکمیک شدند. پژوهشگران با استفاده از پرونده‌های پزشکی بیماران سکته مغزی، عوامل خطر برای این عارضه را در صورت وجود در آنها مشخص کردند.

       لی افزود، محققان دریافتند که سن متوسط برای کسی که دچار سکته مغزی می‌شود، حدود دو سال کاهش یافته است. یک توضیح احتمالی برای این یافته این است که عوامل خطر برای سکته مغزی در طول دوره مطالعه بیشتر متداول شده است. عارضه‌هایی مانند فیبریلاسیون دهلیزی (نوعی از ضربان قلب نامنظم)، دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا همگی در طول این زمان در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه شایع‌تر شده بود. تمام این بیماری‌ها می‌تواند خطر ابتلای فرد به سکته مغزی را بالا ببرد.

       مردم باید در مورد عوامل خطر سکته مغزی آگاهی پیدا کنند. علاوه بر این محققان می‌گویند، تلاش‌ها برای پیشگیری از سکته مغزی باید از زمانی آغاز شوند که افراد در میان‌سالی هستند.

       این نتایج تنها نشان‌دهنده یک ارتباط بوده و مطالعات بیشتری برای تعیین علت این امر مورد نیاز است. سپید
منبع: LiveScience
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: