کد خبر: ۱۳۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 20
از 20 آبان تاکنون 200 هزار زائر در دو کشور عراق و ایران خدمات سرپایی امدادی از طریق پایگاه های این جمعیت دریافت کرده اند.

شفا آنلاین:سید امیر محسن ضیایی روز یکشنبه در بدو ورود به مرز مهران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به موج بازگشت زائران از عتبات عالیات 2 هزار امدادگر در 16 نقطه کشور عراق و 6 هزار و 950 امدادگر در 80 پایگاه مستقر در استان های ایلام و خوزستان مشغول خدمت رسانی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،وی با اشاره به اختصاص پنج فروند بالگرد امدادی در داخل کشور برای امداد و نجات هوایی که از این تعداد سه فروند در مهران برای تسریع در انجام عملیات امدادی زائران استقرار یافته اند، افزود: این بالگردها تاکنون 19 مجروح را جابجا کرده اند.
به گفته وی، همچنین 30 دستگاه آمبولانس این جمعیت در داخل عراق، 30 دستگاه در پایانه های مرزی ایلام و خوزستان و 90 دستگاه آمبولانس نیز در استان های همجوار این 2 استان برای امدادرسانی در زمان وقوع حوادث احتمالی بکارگیری شده است.
وی تاکید کرد: تاکنون 150 زائر ایرانی در بیمارستان های عراق بستری شده اند که 52 نفر همچنان بستری هستند و مابقی نیز ترخیص شده اند.
ضیایی با اشاره به وضعیت جوی استان در روزهای آینده گفت: به منظور اسکان موقت مسافران نیز 500 تخته چادر گروهی با گنجایش 2 هزار و 500 نفر در پایانه مرزی استقرار یافته اند.
رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این جمعیت تاکنون 60 تن دارو در کشور عراق توزیع و در این زمینه نگرانی خاص یا شرایط بحرانی وجود نداشته بطوریکه روال تردد زائران در این مسیرها بصورت عادی در جریان است.
وی با اشاره به وجود 23 بالگرد امدادی این جمعیت در کشور گفت: استان هایی که آشیانه بالگرد را تامین کنند این جمعیت آمادگی برای تامین بالگرد را دارد.
به گفته ضیایی، تا چند ماه آینده سه بالگرد جدید به این جمعیت اضافه تا پوشش هوایی در سراسر کشور توسط این جمعییت وجود داشته باشد و بطور کلی برنامه این جمعیت استقرار یک بالگرد امدادی در هر استان است که برای رسیدن به این نقطه فاصله اندکی وجود دارد.
بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران خارج شده و حدود 450 هزار نفر نیز وارد شده اند، این مرز بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
برچسب ها: بالگرد ، امدادی ، اربعین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: