کد خبر: ۱۳۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 19
افزایش کیفیت خدمات بیمه ای و درمانی همواره یکی از دغدغه های مدیران این سازمان بوده و تلاش شده تا با گسترش امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خدمات، رضایت بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان جلب شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی از تصویب طرح پرداخت بدهی 130هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان در قالب برنامه ششم خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالرحمن تاج الدین در دومین همایش هم اندیشی رئیسان کانون های کارگری بازنشستگی و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی منطقه مرکزی کشور در اصفهان ابراز امیدواری کرد که پرداخت بدهی دولت شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این سازمان و افزایش رضایتمندی مخاطبان و شرکای اجتماعی سازمان شود.
وی اظهار کرد: امروز سازمان تامین اجتماعی به یک بنگاه بزرگ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی افزود: این سازمان امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت تدبیر و امید، مدیران شایسته، لایق و امانتدار روی ریل خدمتگذاری صادقانه بویژه به شریکان اجتماعی خود قرار گرفته است.
تاج الدین افزود: اعتقاد به سه جانبه گرایی در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های سازمان تامین اجتماعی، امروز به یک اولویت تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در همه سطوح مدیریتی از شخص وزیر رفاه تا مدیرعامل و هیات مدیره و مدیران سازمان تامین اجتماعی، تعامل با شریکان اجتماعی و بکارگیری پتانسیل کارگری و کارفرمایی به یک باور عمومی تبدیل شده و این مهم در سرلوحه سیاستگذاری های این سازمان قرار گرفته است.
تاج الدین با بیان این مهم که امروز تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ گروه، حزب و جناحی نیست، گفت: در دولت تدبیر و امید با وضع قوانین و آیین نامه های کارشناسی شده و ایجاد برنامه مدون، سازمان تامین اجتماعی از خطرات احتمالی مصون مانده است.
معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مخاطرات این سازمان در دولت گذشته افزود:در مدت هشت سال، هشت مدیر برای این سازمان معرفی شد که بزرگترین ضربه را به استقلال این سازمان وارد کرد.
وی ادامه داد: امروز به پشتوانه نظام اسلامی و حمایت وزارت رفاه، یک شخص از بدنه سازمان تامین اجتماعی به عنوان مدیرعامل فعالیت می کند که تمام لایه های مدیریتی را طی کرده است و ثبات مدیریت و بکارگیری از نیروهای توانمند، متعهد و متخصص موجب شده تا این سازمان روی ریل اصلی خود قرار گیرد.
معاون امور حقوقی و مجلس سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تصویب عدم تجمیع و ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای این سازمان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: به پشتوانه کانون های کارگری و کارفرمایی و همراهی نمایندگان مجلس، موفق شدیم سازمان را از یک خطر جدی دور کنیم.
وی با اشاره به برخورداری 42 میلیون نفر از جمعیت کشور از خذمات این سازمان گفت: افزایش کیفیت خدمات بیمه ای و درمانی همواره یکی از دغدغه های مدیران این سازمان بوده و تلاش شده تا با گسترش امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خدمات، رضایت بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان جلب شود.
تاج الدین ادامه داد: برخی کمبودها در بخش درمان را قبول داریم و از همه توان خود برای ارتقای سطح خدمات بهره خواهیم گرفت.
وی یادآور شد: درمان در این سازمان در سال های گذشته به فراموشی سپرده شده بود که در سه سال اخیر بسیاری از مراکز درمانی تجهیز و نوسازی شد و تعداد زیادی کلینیک، درمانگاه و بیمارستان در حال احداث است که امیدواریم در آینده نزدیک با پرداخت بخشی از بدهی دولت، عقب ماندگی ها در بخش درمان جبران شود.
معاون امور حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی به اجرای تعهدات این سازمان در پرداخت مستمری بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان ماهیانه بالغ بر پنج هزار و 200 میلیارد تومان تجهیز منابع می کند و تاکنون در موعد مقرر، مستمری بازنشستگی را پرداخت کرده است.
وی افزود: برغم رکود حاکم بر صنایع و کاهش رشد ورودی های این سازمان، با افتخار اعلام می شود که تاکنون حتی یک واحد تولیدی در سراسر کشور به خاطر مطالبات سازمان تامین اجتماعی تعطیل نشده است.
تاج الدین بااشار به احیای معاونت فرهنگی اجتماعی در این سازمان گفت: حفظ کرامت شریکان اجتماعی این سازمان بسیار حائز اهمیت است و با ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی از تعامل و هم اندیشی برای ارتقای سطح خدمات استقبال می کنیم.
تاج الدین در پاسخ به درخواست مکرر کانون های کارگری بازنشسته و مستمری بگیر در باره طرح همسان سازی حقوق و طرح الزام درمان به عنوان شاخص نیازهای آنان ابراز امیدواری کرد که با پرداخت بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، مشکلات این بخش مرتفع شود زیرا با وضع موجود و نبود ردیف بودجه مشخص و عدم تامین مالی امکان اجرای طرح همسان سازی حقوق در شرایط موجود نیست.
رییس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز در این همایش با اشاره به وجود بیش از دو میلیون و 900هزار بازنشسته سازمان تامین اجتماعی در کشور، توجه بیشتر به مقوله معیشت بازنشستگان و حفظ کرامت آنان را خواستار شد.
علی اصغر بیات با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی و کارگروه های تخصصی در این همایش افزود: هم اکنون با احتساب خانواده های بازنشستگان، حدود شش میلیون نفر از جمعیت کشور از حداقل دریافتی و خدمات بازنشستگی برخوردارند که این سازمان باید برای افزایش رفاه حال آنان چاره ای بیندیشد.
وی با تقدیر از ابتکار مدیریت کلان این سازمان در برگزاری نشست های هم اندیشی گفت: جامعه کارگری بازنشسته و مستمری بگیر خواستار اجرای کامل قانون الزام درمان و اجرای کامل طرح همسان سازی حقوق هستند تا از این طریق شاهد تحولی در زندگی خود باشند.
بیات افزود: سهمیه های موجود برای سفرهای زیارتی بسیار محدود است به گونه ای که سال گذشته تنها 25هزار و 500نفر در سراسر کشور موفق شدند از طرح کرامت رضوی استفاده کنند.
وی حضور نماینده کارگران بازنشسته در ترکیب هیات امناء و همچنین مراکز درمانی سازمان را خواستار شد و گفت: امیدواریم با استمرار نشست های هم اندیشی، بخشی از چالش های بازنشستگان برطرف شود.
رییس کانون بازنشستگان استان اصفهان و دبیر کمیته بیمه ای دومین همایش هم اندیشی کانون های کارگری بازنشسته و مستمری بگیر منطقه مرکزی کشور نیز در این نشست گفت: در سال 1368 طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید ولی تاکنون از سوی سازمان تامین اجتماعی عملیاتی نشده است.
فتح الله شاه زمانی افزود: بازنشستگان خواستار اجرای نظام هماهنگ حقوق و مستمری خود هستند و انتظار دارند سازمان تامین اجتماعی نسبت در اعاده حقوق آنان جدی باشد.
وی یادآور شد: بخش درمان بسیار مغفول مانده و ما خواستار اجرای طرح الزام درمان هستیم.
وی همچنین خواستار بکارگیری فرزندان دانش آموختگان خانواده های بازنشسته و مستمری بگیر برای جذب نیرو در سازمان تامین اجتماعی شد.
دومین همایش هم اندیشی روسای کانون های کارگری بازنشستگی و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی منطقه مرکزی کشور به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان از 25 آبان به مدت سه روز در اصفهان برگزار شد.
در این همایش، جمعی از مدیران و کارشناسان بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی و رئیسان کانون های کارگری بازنشسته و مستمری بگیر استان های اصفهان، قم، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، لرستان و یزد حضور داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: