کد خبر: ۱۳۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 19
تومور استخوان بدخیم، برخی تومور های مغزی و سرطان خون از جمله بیماری هایی هستند که درقشر جوان و به طور نادر مشاهده می شوند، همچنین سرطان خون در سنین طفولیت و افراد میانسال هم دیده می شود.
شفا آنلاین>سلامت>تومور استخوان بدخیم، برخی تومور های مغزی و سرطان خون از جمله سرطان هایی هستند که این روزها بین جوانان شایع شده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا قوام نصیری رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: بحث سرطان در سنین مختلف متفاوت است و معمولا بروز سرطان در جوانان نسبت به افراد مسن به طور نادر اتفاق می افتد.

وی اظهار داشت: تومور استخوان بدخیم، برخی تومور های مغزی و سرطان خون از جمله  بیماری هایی هستند که درقشر جوان و به طور نادر مشاهده می شوند، همچنین سرطان خون در سنین طفولیت و افراد میانسال هم دیده می شود.

قوام نصیری  بیان کرد: تومور های استخوان، تومور بدخیم استئوسارکوم، سارکوم یوئینگ سرطان هایی هستند که تا زیر 20 سال قابل مشاهده اند و در زیر 10 سال موضوع تومور های خاص کلیه مطرح است.

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران عنوان کرد: سرطان گوارش، پوست، سروگردن، مجاری ادرار و مثانه، پروستات و سینه بیشتر درسنین بالای 50 سال شایع هستند.

يكي از انواع كشنده سرطان پوست، ملانوم است كه تقريبا 4 درصد سرطان‌هاي پوست را تشكيل داده و تا 80 درصد موجب مرگ مي‌شود.براساس آمار نشريه بين‌المللي سرطان پوست، ميزان ابتلا به ملانوم به‌ويژه در خانم‌هاي جوان در سراسر جهان شديدا روبه‌افزايش است. اين نوع سرطان در خانم‌هاي بين 25 تا 29 سال شايع‌ترين سرطان و بعد از سرطان سينه دومين سرطان شايع در خانم‌هاي 30 تا 34 سال است.

تيروئيد، غده پروانه‌ای شكل كوچكی است كه درست زير سيب گلو قرار دارد و سرطان تيروئيد بيماري مربوط به اين عضو است. وظيفه تيروئيد، توليد هورمون است؛  هورمون‌هايي كه متابوليسم بدن شما را تنظيم و عملكرد سيستم قلبي عروقي و سيستم‌هاي عصبی مركزي را كنترل مي‌كنند. بنابر گزارشات موس سه ملي سرطان در آمريكا، از هر 100 هزار خانم بين 20 تا 39 سال تقريبا در هر سال 11 مورد جديد سرطان تيروئيد تشخيص داده مي‌شود. اين سرطان در خانم‌ها سه برابر آقايان است. اين شكل از سرطان در خانم‌ها سريع‌تر پيشرفت مي‌كند.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا، مصرف دخانیات، نیکوتین و سموم مختلف مانند کودهای شیمیایی، استرس، تغذیه نامناسب، عدم تحرک و چاقی در بروز سرطان تاثیر چشمگیری دارند.

قوام نصیری در خصوص تاثیر فست فود ها در ایجاد سرطان بیان کرد: هنوز ثابت نشده که فست فودها می توانند عامل سرطان زا باشند، اما نگه دارنده هایی مانند نیترات ها که در سوسیس ها استفاده می شوند، ثابت شده که می توانند در ایجاد سرطان معده، مری و روده بزرگ موثرباشند.

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در خصوص تاثیرامواج  ناشی از تلفن همراه و اینترنت اظهار داشت: قرار گرفتن فرد در معرض این امواج موجب ایجاد عوارض می شود اما سرطان زا بودن آن هنوز ثابت نشده است. همچنین در بحث سرطان زا بودن برخی عوامل موضوع زمان مطرح است و اکثر سرطان ها طی زمان طولانی ایجاد می شوند.
برچسب ها: سرطان ، چاقی ، تيروئيد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: