کد خبر: ۱۳۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 17
دوست واقعی موجود ارزشمندی است که به‌راحتی پیدا نمی‌شود و نگه‌داری از آن به‌مراتب سخت‌تر از به دست آوردن آن است.
شفا آنلاین: پیدا کردن یک دوست خوب به‌ویژه برای افرادی که دچار اختلال در مهارت‌های اجتماعی هستند، بیش از سایرین دشوار است زیرا برای این افراد درک انگیزه‌های دیگران به‌سختی فراهم می‌شود به همین دلیل است که شناختن ویژگی‌های یک دوست واقعی و تمایز گذاری با افرادی که فقط در پی سود و زیان خود هستند، می‌تواند برای بسیاری از این افراد راهگشا باشد. در ادامه ۶ ویژگی یک دوست خوب را می‌خوانید:

1. یک دوست واقعی قابل‌اعتماد است
     به گزارش شفا آنلاین:  قابل‌اعتماد بودن یکی از ویژگی‌های مهم یک دوست خوب است زیرا به این معناست که شما درباره این دوست نگرانی ندارید. شما درباره رازهایی که با این دوست در میان می‌گذارید و عکسی که با هم انداخته‌اید، دغدغه‌ای ندارید. شما نگران نیستید که فردا او عکس شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد یا رازتان را از زبان دیگران بشنوید. شما درباره وعده‌هایی که یک دوست می‌دهد و از کمک کردن او نگرانی ندارید. بنابراین اگر این فکر در دل شما راه پیدا می‌کند که ممکن است از سوی فردی آسیب ببینید یا در مواقع ضروری از او حمایتی دریافت نکنید، باید بدانید که نمی‌توانید نام دوست را به او اطلاق کنید. دوست خوب، به شما ثابت می‌کند که قابل‌اتکا و واقعی است و خاطر شما به‌جای نگرانی بابت او، از او جمع است.

2. دوست واقعی شما را با خودش برابر می‌داند
       شما باید در برابر دوستی که همیشه خودش را از شما برتر می‌بیند و احساس ریاست و برتری نسبت به شما دارد، حضوری آگاهانه داشته باشید. یک دوست واقعی هرگز تهدیدی برای شادی و موفقیت شما به شمار نمی‌آید؛ او با شما طوری رفتار می‌کند که شما احساس می‌کنید عقاید شما باارزش و شایسته توجه هستند. این برابری خود را در اشکال مختلفی به نمایش می‌گذارد؛ به‌عنوان نمونه در تصمیم‌گیری برای جایی که می‌خواهید بروید و زمانی که می‌خواهید باهم سپری کنید؛ کارهایی که به‌درستی انجام می‌دهید و ستایش از موفقیت‌هایی است که به دست می‌آورید.

3. دوست واقعی به تصمیم‌های شما احترام می‌گذارد
       اگر به دوست خود بگویید که پیش از بیرون رفتن باید کارهایی را انجام دهید، مسلما او با آن موافق خواهد بود. اگر به او بگویید که از دیدن یک فیلم ترسناک لذت نمی‌برید و به دیدن آن نخواهید رفت، او شما را درک خواهد کرد. این امر به این خاطر اتفاق می‌افتد که یک دوست واقعی از شما می‌خواهد تصمیم‌هایی را بگیرید که با آن احساس راحتی می‌کنید. او هرگز از شما نمی‌خواهد کارهایی را انجام دهید که احساس خوبی نسبت به انجام دادن آن ندارید. البته مواقعی هم وجود دارد که دوستان واقعی از ما می‌خواهند تا چیزهایی را خارج از محدوده آسایش خود انجام دهیم اما اگر احساس کنند که این کار ما را ناشاد می‌کند، روی تغییر دیدگاه خود پافشاری نخواهند کرد.

4. دوست واقعی فقط خودش را در مرکز توجه قرار نمی‌دهد
       بسیاری از ما دوستانی داریم که می‌خواهند خودشان را در سکوی نخست قرار دهند. اگرچه انتظار ایثارگری محض تا حدودی ناعادلانه خواهد بود اما زمان‌هایی هم وجود دارد که باید ازخودگذشتگی در روابط دوستانه دیده شود. دوست واقعی می‌تواند بدون شخصی‌سازی به حرف‌های دوستش گوش دهد. او می‌تواند مشوق دوستش در فعالیت‌هایی همچون بازی بسکتبال، اجرای تئاتر، اجرای کنسرت موسیقی و مانند آن باشد بدون آن‌که نفعی شخصی برای آن در پی داشته باشد. او می‌تواند از دستاوردها و تلاش‌های دوست در زندگی قدردانی کند بدون آنکه نگران باشد که دیگران بیشتر به او توجه می‌کنند. آن‌ها درک می‌کنند که برخی مواقع ممکن است همه‌چیز به نفع دوستش باشد.

5. دوست واقعی می‌داند چه‌موقع و چگونه باید عذرخواهی کند
       حتی بهترین دوستان سر برخی موارد باهم توافق ندارند و اگر هر یک از طرفین درباره موضع خود، از تعصب خاصی برخوردار باشد، جای تعجب نیست که اختلاف‌نظر بالا خواهد گرفت.

       بااین‌حال یک دوست واقعی تمایل خود به مذاکره را به برنده شدن در بحث ترجیح می‌دهد. شاید در پایان ماجرا هر دو به این نتیجه برسند که هیچ‌کدام محق نبوده‌اند، اما باید این توانایی در شما وجود داشته باشد تا به این تفاهم دست پیدا کنید.

6. دوست واقعی به شما اجازه می‌دهد خود واقعی‌تان باشید
       جای تعجب نیست که دوست شما تمامی علایق، اندیشه‌ها و نظرات شما را دوست نداشته باشد اما یک دوست واقعی با این مسائل مشکلی ندارد و می‌تواند نکات خوبی را در آن‌ها تشخیص دهد. استقبال از تفاوت‌ها می‌تواند به قدردانی از چیزهایی منجر شود که شما را منحصربه‌فرد می‌کند. دوست واقعی تمایلی به تغییر دادن شما ندارد زیرا او شما را به همین شکلی که هستید، دوست دارد.سپید
منبع: whereicanbeme

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: