کد خبر: ۱۳۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 15
جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از مردم خواست برای تکمیل بانک اطلاعات بیماران اوتیسمی و آلزایمری و ثبت آن در سامانه رخدادها که در اختیار کلانتری هاست با پلیس همکاری کنند.

شفا آنلاین: سردار مهدی معصوم بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی خاطرنشان کرد: این سامانه امسال در کلانتری ها راه اندازی شده است اما مردم برای ارائه این اطلاعات به کلانتری مراجعه نکنند بلکه باید اطلاعات خود را به انجمن اوتیسم استان بدهند و انجمن نیز به پلیس، موارد را اعلام کند.
به گزارش شفا آنلاین،وی افزود: بیماران اوتیسمی و آلزایمری در زمان حاضر به حمایت های اجتماعی نیاز دارند و پلیس هم به نوبه خود در این زمینه ورود یافته و اقدام به جمع آوری اطلاعات آنان کرده است تا در صورت مواجهه با این افراد از طریق بانک اطلاعاتی که دارد، آنان را به خانواده بازگرداند.
وی ادامه داد: برای اینکه پلیس بتواند کمکی به این افراد کند با انجمن اوتیسم کشور جلساتی برگزار کرده و سامانه ای به این منظور طراحی شده است تا به محض مشاهده این بیماران در سطح شهر از طریق کدی که روی یقه لباس آنان وجود دارد، کار شناسایی را انجام دهد و بیمار را به خانه یا محل سکونتش منتقل کند.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی این بیماران در سامانه رخدادهای نیروی انتظامی جا نمایی شده است؛ ضمن اینکه این اطلاعات را انجمن های اوتیسم در اختیار پلیس قرارداده است تا زمانی که ماموران ما بیمار اوتیسم یا آلزایمری را در خیابان ها مشاهده کردند، کد یقه لباس بیمار را وارد این سامانه کنند تا بیمار، شناسایی شود.
معصوم بیگی از مردم خواست تا از این ظرفیت استقبال کنند و اطلاعات این بیماران را به انجمن های اوتیسم استانی ارائه دهند.
این مقام انتظامی گفت: هم اکنون انجمن های آلزایمر و اوتیسم با ما همکاری لازم را دارند اما هنوز برخی از مردم هنوز به انجمن ها مراجعه نکرده اند تا این اطلاعات کامل شود؛ بنابراین نیاز است تا در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صورت گیرد؛ براین اساس پلیس پیشگیری آمادگی دارد تا این بانک را تکمیل کند تا خدمات بهتری به این دسته از بیماران ارائه شود.
اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته‌است.
هسته مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است. از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا یک تن، مبتلا به اوتیسم است.
بیماری آلزایمر هم نوعی اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌است. پنج درصد جمعیت ۶۵ ساله و بالاتر به بیماری آلزایمر متوسط تا شدید مبتلا هستند و این در حالی است که ۱۰ تا ۱۵ درصد سالمندان در همین گروه سنی از بیماری آلزایمر خفیف رنج می‌برند.
برچسب ها: اوتیسم ، آلزایمر ، بانک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: