کد خبر: ۱۳۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 14
ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند سلامت و امنیت اخلاقی در جامعه است
شفا آنلاین:علی ربیعی در همایش مسوولیت اجتماعی که با حضور رییس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه می‌توان تورم را کنترل و رشد اقتصادی را تضمین کرد، اما ترمیم جامعه آسیب دیده دشوار و سخت است، اظهار کرد: اخلاق و رفتارهای مسوولانه و حرکت به سمت خیرجمعی از اوایل تشکیل دولت یازدهم مورد توجه بود.

به گزارش شفا آنلاین،وی افزود: به علت عدم نگاه به نسل‌های آینده ایران، رفتارهای غیرمسوولانه که مسائل را به صورت کوتاه مدت می‌نگریست شکل گرفت و کمتر پیرامون آسیب‌های اجتماعی بزرگ جامعه صحبت شد، اما خصلت دولت دکتر روحانی این بود که مسوول باشد و رفتارهایش را در جهت خیرجمعی شکل دهد.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایران امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند سلامت و امنیت اخلاقی در جامعه است، گفت: حتما باید جامعه را به سمتی سوق بدهیم که مردمی پر از شادی و نشاط داشته باشیم. جامعه‌ای پر از امید که مردمش با اطمینان از فردایی بهتر لحظات را سپری می‌کنند.

ربیعی ادامه داد: دولت، نهادهای اجتماعی و مردم سه ضلع یک مثلث هستند که می‌توانند در پیشبرد امور اجتماعی و حل مشکلات با یکدیگر حرکت کنند. تلاش دولت در کنار نهادهای اجتماعی، ایجاد جامعه‌ای برای به زیستن است.

وی تاکید کرد: دولت تلاش کرده است با تسهیل‌گری و حمایت زمینه حضور مردم را در خیر جمعی فراهم کند. دولت یازدهم ایجاد جامعه‌ای دارای آرامش در دستور کار خود قرار داده و سعی کرده است  آرامش را به جامعه برگرداند. یکی از بزرگترین اقدامات دولت گسترش خیرجمعی و NGOهای مرتبط با خیرجمعی است. این مسیری است که در سه سال قبل طی کردیم و آن را ادامه می‌دهیم.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در ادامه دولت یازدهم را دولتی فروتن دانست و گفت: دولت فروتن، دولتی است که داشته‌ها و نداشته‌های خود را با مردم در میان می‌گذارد و از آنها کمک می‌خواهد. دولت فروتن به مثابه خیر جمعی است و خود را در مقابله با ناسالمی‌ها و رفع فقر و نابرابری مسوول می‌داند و به دنبال احیای نهادهای مدنی است.

ربیعی ادامه داد: مردم نیز در این میان نقش بزرگی ایفا می‌کنند. ما ایرانیان باید بیش از هر زمان دیگری هوای همدیگر را داشته باشیم و زمینه‌ای فراهم کنیم تا هر ایرانی به عنوان مسوول در برابر هموطنانش ایفای نقش کند.

برچسب ها: اجتماعی ، سلامت ، امنیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: