کد خبر: ۱۳۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
با مشارکت شرکت سرمایه گذاری «جی جی» از کشور کره جنوبی، امروز در سازمان برنامه و بودجه استان تهران قرارداد ساخت بیمارستان بین المللی علوم اعصاب در تهران امضاء شد.

شفا آنلاین:آنگونه که مدیرعامل بیمارستان بین المللی علوم اعصاب تهران در حاشیه امضای این قرارداد گفت: این بیمارستان در نارمک واقع در شرق تهران و در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع با زیربنای 40 هزار متر مربعی احداث می شود.
به گزارش شفا آنلاین،به گفته این مسئول، چشم انداز زمانی برای ساخت این بیمارستان سه ساله است و در مجموع بر اساس برآوردهایی که بعمل آمده به حدود 300 میلیون دلار سرمایه نیاز است.
دکتر امی، همچنین بیمارستان علوم اعصاب تهران را دارای 300 تخت، عنوان کرد.
بر اساس اعلام مدیرعامل بیمارستان بین المللی علوم اعصاب، ساخت این مرکز آموزشی - درمانی، نه تنها برای تهران و ایران بلکه برای مردم ساکن در آسیای جنوب شرقی نیز سودمند است.
دکتر امی اظهار کرد: این بیمارستان که قرار است به شیوه ای کاملا تخصصی مدیریت شود از سوی سازمان و نهادهای ناظر بین المللی با توجه به نیازی که وجود دارد، مورد تایید واقع شده است.
وی افزود: بیمارستان بین المللی علوم اعصاب تهران یک مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی است که با احداث آن، بسیاری از تکنولوژی هایی که پیش از این در ایران وجود نداشته از قبیل فناوری تصویر برداری میکروسکوپی یا مولکولی وارد کشور می شود و نیز امید برای نجات افراد از مرگ به دلیل سکته های مغزی را افزایش می دهد.
دکتر امی اظهار کرد: در این بیمارستان مرکز مدیریت درمان 24 ساعته سکته های مغزی راه اندازی می شود این امیدواری وجود دارد که با به موقع تحت مراقبت قرار دادن بیمارانی که دچار سکته مغزی می شوند، آنان را از مرگ حتمی نجات داد.
به گفته مدیرعامل بیمارستان بین المللی اعصاب تهران، سالانه حدود 40 هزار ایرانی به دلیل سکته مغزی از دنیا می روند که با ایجاد بیمارستان اعصاب در تهران و در صورت تحت درمان قرار گرفتن به موقع افراد دچار سکته مغزی، می توان از شمار این تلفات در سطح کشور، کاست.
وی در خصوص زمان آغاز عملیات ساخت این بیمارستان، ضمن قدردانی از سازمان برنامه و بودجه استان تهران، اظهار کرد: به زودی در نشستی که با مسئولان برنامه و بودجه استان تهران برگزار خواهیم کرد، زمان دقیق کلنگ زنی و ساخت این بیمارستان را اعلام می کنیم.

** جای خالی بیمارستان علوم اعصاب در ایران، کاملا محسوس است
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور نیز دراین مراسم، توافق ایران و کره برای ساخت این بیمارستان را حاصل چندین ماه کار فشرده و تخصصی عنوان کرد.
دکتر علیرضا زالی اظهار کرد: علوم اعصاب در ایران یکی از مباحث جدی و مهم حوزه نظام سلامت است و تمایل نظام های نوین سلامت نیز به سمت تخصصی شدن ارائه خدمات در این زمینه به مردم است.
وی افزود: از مدت ها قبل با توجه به شاخص هایی چون افزایش جمعیت ایران و نیز افزایش شمار بیماری ها و سکته های مغزی و حوادث ترافیکی، نیاز به ساخت بیمارستان فوق تخصصی علوم اعصاب در کشور ملموس بود که بتواند نیازهای مردم را در داخل تامین کند.
رئیس سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: طرح ساخت این بیمارستان از سه سال پیش در کشور مطرح بود اما به دلیل نبود دستورالعمل و آیین نامه های مرتبط، امکان اجرایی شدن آن نبود ولی در نهایت با مساعدت ستاد توسعه و سازمان برنامه و بودجه به این نتیجه رسیدیم که پروژه را به شکل کنونی (EPC) اجرا کنیم.
دکتر زالی افزود: در این بیمارستان قرار است همه خدمات از تشخیص تا درمان بر اساس روش های نوین انجام شود.
به گفته این مسئول، چنین بیمارستانی با شاخص های یاد شده در سطح منطقه آسیای جنوب شرقی وجود ندارد؛ از این رو می توان نسبت به ارائه خدمات در قالب طرح گردشگری سلامت به بیماران منطقه ای هم امیدوار بود.
وی با یادآوری ساخت این بیمارستان توسط شرکت های کره جنوبی، این اقدام را نتیجه روابط خوب میان دولت های ایران و کره دانست و افزود: کره ای ها در زمینه علوم بیمارستانی دارای پیشینه ای قوی و امکاناتی گسترده هستند و شیوه های نوین بیمارستان سازی را به صورت هوشمند به خوبی اجرا می کنند.
دکتر زالی گفت: مرحله نخست اقدامات مربوط به احداث این بیمارستان، امروز با امضاء قرارداد ساخت آن آغاز شد و با عزم راسخی که مسئولان استان تهران برای توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی با اولویت بخش خصوصی دارند، امیدواریم به زودی عملیات ساخت آن نیز آغاز شود.
وی گفت: در بیمارستان بین المللی علوم اعصاب تهران علاوه بر روش های تشخیصی، درمانی و بازتوانی نسبت به خدمات آموزشی، پژوهشی و آموزش همگانی نیز اقدام خواهد شد.

** حضور شرکت های سازنده درجه یک کره ای و تضمین کیفیت ساخت
مدیرعامل شرکت «جی جی» کره جنوبی که سرمایه گذاری این پروژه می باشد نیز در این خصوص گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این بیمارستان در سه سال و بر اساس تیپ قرارداد EPC ساخته می شود.
به گفته «کوان هو پارک» برای ساخت این بیمارستان که در منطقه چهار شهرداری تهران احداث می شود، از بهترین شرکت ها و پیمانکاران کره ای بهره گیری می شود و کیفیت ساخت آن نیز تضمین خواهد شد.
مدیرعامل گروه جی جی گفت: در بیمارستان علوم اعصاب تهران، از کادر پزشکی و پرستاران مجرب کره ای نیز استفاده می شود.
پارک از همراهی و مساعدت مسئولان ایرانی بخصوص سازمان های برنامه و بودجه استان تهران و نظام پزشکی نیز برای به نتیجه رسیدن این پروژه و امضاء آن قدردانی کرد.

** ایجاد زیرساخت ها و ارائه خدمات در حوزه گردشگری سلامت در دستور کار مسئولان
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران نیز ایجاد زیرساخت ها و ارائه خدمات در حوزه گردشگری سلامت را از اهداف مسئولان کشور و استان تهران برشمرد.
نعمت الله ترکی اظهار کرد: کشور ایران از نظر ظرفیت های علمی و نیروی انسانی توانمند و متخصص دارای قابلیت های بالایی است و این توانمندی ها در حوزه های پزشکی بسیار چشمگیر است.
وی افزود: تلاش می کنیم که بر اساس نیازهای کشور در حوزه گردشگری سلامت، طرح و پروژه هایی را تعریف و اجرا کنیم.
ترکی با اظهار خرسندی از امضاء قرارداد ساخت بیمارستان بین المللی علوم اعصاب تهران میان طرف های ایرانی و کره حنوبی، افزود: ساخت این بیمارستان منطبق با نیازهای کشور است و ما نیز بصورت همه جانبه حمایت می کنیم تا این پروژه به نتیجه برسد.
ترکی، حضور سرمایه گذاران کره ای در ساخت این بیمارستان را از آثار و تبعات نیک پسابرجام برشمرد.
برچسب ها: بیمارستان ، مغز ، سکته
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: